Site icon אופס מגזין

הליך פונדקאות – יש די הרבה יתרונות

קרדיט תמונה: freepik

אנחנו חיים בעידן בו פוריות היא חלק בלתי נפרד מחיינו, כולנו רוצים להקים משפחות ולכולנו אותו הרצון לעשות זאת בעצמנו. עם זאת, זוגות לא תמיד יזכו להצליח ולהביא לעולם ילדים בדרך הקונבנציונלית, ולעיתים גם לא בעזרת טיפולי פוריות. במצבים כאלו הליך פונדקאות יהיה האופציה הבאה, ויש להליך זה גם יתרונות רבים כאשר הוא נעשה בישראל. 

 

לעבור את ההליך קרוב לפונדקאית 

אחד היתרונות הבולטים של הליך פונדקאות בישראל הוא הקרבה לפונדקאית. כולנו מכירים את הסיפורים על לידות מוקדמות, על קשר באמצעות וידאו ועל תחושות קשות של זוגות שהפונדקאית שלהם נמצאת בחו"ל, נושאת את ילדם ברחמה רחוק כל כך מהם. כל אותן התלבטויות ותחושות נעלמות כאשר ההליך מתבצע בתוך תחומי המדינה. בישראל קיים חוק הפונדקאות כבר משנת 1996, הוא קובע שיחתם הסכם בין ההורים ובין הפונדקאית לאחר אישור הוועדה לאישור הסכמים לנשיאת עוברים. כל המעורבים בנושא צריכים להיות תושבי ישראל וכל ההליך מתבצע מתחילתו ועד סופו בתחומי המדינה, כך לאורך כל חודשי ההיריון ולאורך המעקבים, יש להורים העתידיים גישה נוחה ביותר לפונדקאית. 

 

לדבר את אותה השפה

יש יתרון גדול לכך שמדובר באם פונדקאית ישראלית. כולנו ישראלים ולנו מנטליות דומה, וניתן לבצע התאמה מדויקת מבחינת הרצונות של שני הצדדים לאופן שבו הם מעוניינים שההליך יתבצע. השיח באותה השפה, הגישה בעברית וההבנה המנטלית מסייעים רבות להצלחת ההליך. 

 

מעקב רפואי בישראל ובחירת רופא מטפל 

כאשר מבצעים הליך פונדקאות בישראל, כל המעקב הרפואי נעשה כאן במדינתנו. כמו כן, ההורים לעתיד יכולים לבחור מי יהיה הרופא המומחה מתחום ההתמחות בפוריות אשר ילווה את ההיריון. מקובל שהאם הפונדקאית יחד עם ההורים המיועדים יבחרו את הרופא, כאשר ישנה התחשבות במקום מגוריה של הפונדקאית ויש לקחת נושא זה בחשבון מראש. הלידה עצמה מתרחשת גם כן בבית חולים המוסכים על ידי שני הצדדים, ובהסכמת הפונדקאית האם המיועדת יכולה להיות נוכחת בחדר הלידה והיא תוכל גם לקבל את התינוק לידיה כאשר הוא ייוולד. 

 

אין צורך בגיור

אחד היתרונות המשמעותיים של פונדקאות בישראל הוא שאין צורך להעביר את הילד הליך גיור לאחר הלידה. כאשר אם פונדקאית יולדת את התינוק בישראל הוא נולד ללא אזכור של נושא הפונדקאות וגם ללא אזכור של תרומת ביצית אם הייתה כזו. מדובר על נושא משמעותי כיוון שכאשר מבצעים הליך פונדקאות בחו"ל כן יש צורך ברישום וגם בגיור בעת הצורך. 

 

הפונדקאות בישראל 

ניתן לראות כי נשים אשר פונות לבצע הליך פונדקאות בישראל עושות זאת לרוב מתוך הצורך הגדול בנתינת מתנת החיים עבור זוגות שלא התאפשר להם לקבל זאת בעצמם. פונדקאות היא הליך פיזי אך גם רגשי, הוא יכול להוביל לחברות משמעותית בין הזוג ובין הפונדקאית ולא אחת ניתן לראות כיצד הליך פונדקאות אחד הוביל להליך נוסף לאחריו. ההליך עצמו עוצמתי, משמעותי ומעצים עבור שני הצדדים, כאשר אחת מהנשים זוכה לחבק בזרועותיה בסופו של ההליך תינוק משל עצמה, והשנייה זוכה לתת את מתנת החיים ולקבל על כך גם פיצוי כספי משמעותי ומשנה חיים.

Exit mobile version