Site icon אופס מגזין

מהפכה בכיסאות גלגלים – מה חשוב לדעת?

קרדיט תמונה: pexels.com

לא מעט אנשים, צעירים ומבוגרים, נאלצים במקרים מסוימים להיעזר בכסא גלגלים בין אם זה באופן זמני ובין אם זה באופן קבוע. כסא זה מאפשר להם להתנייד בצורה חופשית, בין אם זה בתוך הבית בו הם מתגוררים, במבנה בו הם שוהים, במבנים אחרים, וכן ברחובות, פארקים ומקומות נוספים שם הם מבקשים להתנייד ממקום למקום.

שימוש בכסא גלגלים נדרש לעיתים למילדות, קושי בהליכה, תסמונת או מסיבה אחרת שמונעת מהם אפשרות להשתמש ברגליים בשביל להתנייד. ישנם אנשים שנדרשים להשתמש בכסא גלגלים עקב תאונה, חבלה, מחלה, דלקת או מכל סיבה אחרת אשר משפיעה על שגרת החיים שלהם באופן קבוע. לעומת זאת, ישנם אנשים שנדרשים לשימוש בכסא באופן זמני, בין אם זה כתוצאה מתאונה, חבלה, פציעה, וכן במקרים בהם קיים חשש שהגוף מותש ולא יאפשר לכם בכוחות עצמם.

באופן טבעי, התחום של כסאות גלגלים השתנה מאוד במהלך השנים. הכיסאות הפכו להיות הרבה יותר נוחים, הרבה יותר יעילים, קלים ופשוטים לשימוש, לא רק מבחינת ניוד אלא גם מבחינות אחרות. קיימת הכרה שהמשתמשים בכיסאות גלגלים, מסיבה כזו או אחרת, מעוניינים וצריכים ליהנות מכסא נוח, בטוח ויעיל לשימוש.

אילו שינויים חלו בתחום בשנים האחרונות

משקל – היום אפשר לקנות כסא גלגלים קל משקל, הרבה יותר מאשר היה בעבר. מדובר על כסאות ששוקלים לעיתים 10-12 ק"ג בלבד. הוא גם מאפשר שימוש נוח יותר אך גם אפשר לקפל אותו בקלות, להרים אותו אל מקומות שונים ולאחסן אותו ברכב או בכל מקום אחר.

בטיחות – בדומה לעובדה שהיום אפשר למצוא כסא גלגלים קל משקל, כך גם אפשר לרכוש כסא גלגלים עם אמצעי בטיחות רבים ומתקדמים יותר מאשר בעבר. מדובר על כסאות גלגלים הכוללים מעצורי יד ורגל, כסאות שכוללים מגנים שונים המונעים נפילה או מונעים חבלות בזמן נפילה. הם מותאמים כמובן למשתמש על פי גילו וצרכיו.

נוחות – כסאות גלגלים מגיעים היום בצורות שונות, עם ריפודים מסוגים מגוונים, מה שמאפשר לכל אחד להשתמש בכסא בצורה נוחה ופשוטה. השימוש בכסא נעשה על בסיס יומיומי לרוב, לכן חשוב שהוא יהיה נוח, יתרה מזו, מי שאמור להשתמש בו, צריך להרגיש שהכסא לא גורם לו לכאבים נוספים ומקשה עליו, אלא להיפך מקל עליו בכל תנועה ובכל פעולה שהוא מבצע.

איך רוכשים כסא גלגלים חדש?

על מנת ליהנות מכל השיפורים של כסאות גלגלים, חשוב מאוד לגשת אל החנות ולבחון את הכסאות לפני שרוכשים אחד כזה. יש לבחון איך הגוף מונח עליו, עד כמה ניתן להתנייד איתו ולהשתמש בו באופן שוטף בצורה טובה.

חשוב גם לבדוק איך אפשר לתחזק את הכסא, לטפל ולשמור עליו בשביל שיהיה ניתן להשתמש בו לאורך זמן ללא בעיה.

 

Exit mobile version