מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

אדמה לגינה למכירה

תוכן עניינים

 

 

רוצים לקנות אדמה לגינה? אם כן, המאמר הזה בדיוק בשבילכם. יתכן שקניית אדמה גננית נשמעת לכם פעולה קצת מוזרה, ואולם לפעמים זוהי הפעולה שתהווה את הפתרון הטוב ביותר עבורכם. אם קניתם לאחרונה בית קרקע דירת גן, או סתם מתחשק לכם לפתח גינה מרהיבה שתגרום לכל השכנים שלכם לקנא, תגלו שלעיתים הקמת גינה היא קצת מורכבת יותר ממה שחשבתם בתחילה.

מתי צריך לקנות אדמה לגינה?

אדמה גננית מתאימה ללקוחות שרוצים לפתח גינה או לרענן את הגינה הקיימת בבית שלהם. פעמים רבות קורה שרוכשים או שוכרי דירות מגיעים לדירה ומתלהבים מהמבנה ומהמיקום שלה, ולכן ממהרים להיכנס לגור, מבלי לשים לב למצב הגינה. בהמשך לאחר ההתארגנות הראשונית בבית, עולה בהם הרצון להשקיע בפיתוח גינה יפה שבה יהנו לשבת ולארח את המשפחה והחברים. בשלב זה תשומת הלב שלכם תוסט אל הגינה ויתכן מאוד שתגלו שהאדמה הקיימת בשטח שלכם היא קשה לעיבוד לשתילה ולקליטת צמחים. לא חבל שתקדישו זמן לעמול קשה על שתילת צמחים שלא יקלטו בגינה וסופם שימותו? אז כאן נכנס הפתרון שמציעים לכם המקומות שמוכרים אדמת גינה.

היתרונות באדמת גינה שמוצעת לקניה:

אדמה גננית שמוצעת למכירה, אינה דומה לאדמה פשוטה. כלומר, אינכם יכולים פשוט לכרות אדמה משטח כל שהוא ולהניח שהיא תתאים לגידול הצמחים שתרצו בשטח שלכם. יש בעסק הזה שני יתרונות:

יתרון ראשון הוא שמדובר בקניית אדמה שמוצעת למכירה באופן חוקי. זה אומר שלבעל העסק שמוכר לכם את האדמה יש רשיון לכרות אדמה במקומות מסויימים באופן חוקי. במצב זה הוא יכול לבחור עבורכם את סוג וכמות האדמה הפוריה שנחוצה לכם מתוך שטח שנבחר ללא חשש שיתפס בגניבת אדמה, כמו סוחרים לא מורשים.

היתרון השני הוא בהתאמת האדמה לדרישות של הגינה שלכם. גם כאשר מביאים לכם את האדמה הגננית שקניתם אל השטח שלכם, יש צורך בפיזור האדמה ברחבי הגינה כך שתכסה את כל השטח הרצוי. בנוסף, אם השטח של הגינה שלכם הוא גדול במיוחד, ישנה אפשרות שבעל העסק יציע לכם שירות של שכירת טרקטור קטן שיבצע את מלאכת הפיזור בגינה. אם תרצו שגם יחפור לכם תעלות להנחת צנרת להשקייה זהו הזמן לבקש זאת.

סוגי אדמה לגינה שקיימים למכירה:

כאשר מדובר בקניית אדמה גננית בדרך כלל מתכוונים לאדמת חמרה, אשר נקראת כך על שם צבעה החום- אדמדם, לעומת סוגי קרקע אחרים שצבעם נע בין גוונים שונים של חום. אדמת החמרה ידועה כאדמה הפוריה ביותר והקלה ביותר לקליטת צמחי הגינה, ולכן הדרישה אליה כל כך נפוצה ומקובלת. כאשר הצמחים שתרצו לשתול הם חדשים או צעירים במיוחד, תידרש מהם אנרגיה רבה בכדי לפתח שורשים ולהיקלט בקרקע עד שיפתחו שורשים יציבים בגינה. אדמת החמרה היא אדמה קלה שמקלה על השתילים הצעירים להיקלט באופן ראשוני בקרקע.

פרט לאדמת החמרה מוכנסים לאדמה שתרכשו חומרים נוספים שנועדו לעודד את קליטת הצמחים בקרקע ולהאיץ את גדילתם. חומרים אלו מעורבבים באדמה הגננית ומכילים תערובת קומפוסט שעשיר במינרלים שלהם זקוקים השתילים בראשית קליטתם באדמה. קבלן העפר שממנו קניתם את האדמה הגננית יכין לכם את תערובת מראש, ויפזר אותה באופן שווה בכל שטח הגינה. תערובות שתילה מוכנות לגינה מתאימות לשם שתילת צמחי בית, צמחי תבלין, אדניות גן ומרפסת, פרחים עונתיים, והעברת עצים מעציצים אל הגינה.

ממי קונים וכמה עולה אדמה לגינה?

תוכלו ליצור קשר עם קבלני עפר אשר מוכרים גם אדמה לגינות פרטיות או ציבוריות. בעת ההזמנה תעברו תשאול קצר לגבי הצרכים שלכם, שבעקבותיו ידע סוחר האדמה להתאים לכם את תערובת האדמה שמתאימה לגינה שלכם.

מחירי אדמה לגינה יכולים לנוע בין 10-30 ש"ח לשק של 16 ליטר, או אפילו בכמויות גדולות יותר של משאית שמכילה 13 קוב ב-600 ש"ח. כל המחירים אינם כוללים מ.ע.מ או שירות הובלה, לכן כדאי בעת הרכישה לברר את כל העלות מראש.

סוחרים כאלו גם יכולים להציע לכם לרכוש מוצרים נוספים שהם מספקים כמו סלעים ואבנים בגדלים ומרקמים שונים לבניית מסלעות מדרגות או מפלסי גובה שונים בגינה שלכם, אדמת טוף וסוגי חצץ לשבילים או לשטחים דקורטיביים שונים, וכן יריעות פלריג שנועדו להנחה מתחת לאדמה בכדי לצמצם את גדילת עשבי הבר שגדלו בגינה קודם. אז עכשיו כשאתם יודעים את כל התורה כולה, נשאר לכם לגשת למלאכה ולקנות אדמה שתתאים לגינה היפה שלכם.