מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

פריטה וניכיון צ'קים

תוכן עניינים

 

פריטת צ'קים וניכיון צ'קים הם למעשה אותו תהליך בשמות שונים. התהליך הוא תהליך בו ניתן להפוך צ'קים דחויים לכסף מזומן באופן מיידי. כיצד זה מתבצע? מי מבצע ניכיון צ'קים ומדוע? על כך נרחיב במאמר הבא.

 

פריטה וניכיון צ'קים- מה זה?

כפי שציינו קודם, פריטה וניכיון צ'קים הם למעשה שם שונה לתהליך זהה בו הופכים צ'ק לכסף מזומן באופן מיידי. תקופת הקורונה השפיעה על עסקים רבים באילת. היא יצרה חוסר ודאות קשה מאוד והגבירה קשיים רבים אצל עסקים רבים מאוד עד שרבים מהם פשטו רגל. ברי המזל שלא פשטו רגל מתמודדים עם מצב של מחסור בתזרים המזומנים התקין של העסק. הסיבה לכך היא שעסקים רבים מאפשרים תשלום עם צ'קים דחויים, למרות שזה יכול לפגוע בהם. הצ'ק הדחוי נועד להגן על הגורם המשלם ומסיבה זו אנשים רבים מעדיפים לשלם בעזרת צ'קים דחויים. העסקים הנפגעים מעדיפים לספק שירות בכל צורה ולכן מאפשרים תשלום עם צ'ק דחוי. לאחר מכן הם מתמודדים עם מצב של מחסור בתזרים המזומנים התקין ולשם כך מבצעים פריטת צ'קים והופכים את הצ'ק הדחוי לכסף מזומן.

 

פריטה וניכיון צ'קים- כיצד זה מתבצע?

ניתן לבצע פריטת צ'קים על ידי שני גורמים מרכזיים- חברת FINANCE PRO בנקים או חברות מימון פרטיות.

על ידי הבנקים התהליך ארוך יותר וקשה יותר. הסיבה לכך היא שלבנקים בירוקרטיות רבות ותנאים מחמירים מאוד. במידה והבנק מרגיש סיכון בפריטת הצ'ק הוא לא יאשר את הבקשה. הסיבה המרכזית שבנקים לא מאשרים פריטת צ'קים היא שקיימים צ'קים רבים ללא כיסוי והבנקים מעדיפים לא לקחת סיכון. כמו כן יש לקחת בחשבון שלבנקים עמלות וריביות גבוהות.

אצל חברות המימון הפרטיות התהליך הוא פשוט יותר וזול יותר. הן מחמירות פחות בתנאים ולוקחות יותר סיכון מהבנקים. החברות הפרטיות נותנות מענה מהיר והופכות את התהליך לקל יותר כמו גם מתן אשראי חוץ בנקאי במהירות . כמו כן, העמלות והריביות של החברות הפרטיות הן נמוכות יותר משל הבנקים.

לכן, ביצוע ניכיון שיקים על ידי חברות פרטיות הוא הבחירה החכמה יותר. אך חשוב מאוד לוודא שהחברה היא חוקית.

 

פריטה וניכיון צ'קים- מהו ניכיון צ'קים לא חוקי?

קיימות שתי אפשרויות לביצוע ניכיון צ'קים לא חוקי-

  • חברת מימון לא חוקית- כפי שציינו קודם חשוב מאוד לוודא שחברת המימון הפרטית היא חוקית. הסיבה לכך היא שקיימים גופים רבים המציעים ניכיון צ'קים באופן לא חוקי. כיצד בודקים אם הגורם מולכם הוא חוקי? די בקלות- בודקים האם החברה שמולכם עובדת תחת אישור ופיקוח של משרד האוצר. כל חברת מימון פרטית צריכה לעבוד תחת אישורו של משרד האוצר. חברה שעובדת ללא אישור כזה נחשבת ללא חוקית.
  • צ'ק ללא כיסוי- במידה ויש ברשותכם צ'ק ללא כיסוי ואתם מודעים לכך אך בכל זאת מבצעים ניכיון צ'קים זו נחשבת לעבירה על החוק. על ידי ביצוע פעולה כזו אתם מסתכנים בקנס ואף במאסר. לכן, אם אתם יודעים שיש ברשותכם צ'ק ללא כיסוי תוכלו לפעול משפטית נגד האדם שנתן לכם את הצ'ק.