מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

מה הם אבני הבנין של המטהוורס ומה הקשר למשקפיים של אפל – און יבין מסביר

תוכן עניינים

אפל, שחוללה מהפכה בתחום הסמרטפונים, מתכוונת להפוך לשחק מרכזי גם במטהוורס ההולך ומתפתח. המטהוורס, שמעורר סקרנות עצומה ומושך השקעות ענק, בנוי מכמה וכמה אבני בניין. און יבין מסביר על אבני הבניין של אותו מטה-יקום והקשר של כל זה, עם משקפיים של אפל.

המשקפיים של אפל, הרבה יותר ממשקפיים

האמת היא, מדגיש און יבין, שלכנות את המשקפיים של אפל בשם "משקפיים" די חוטא למציאות. על פי בכירים באפל, החברה שוקדת על פיתוחים מרתקים, שמבחינתה מהווים את השלב הבא של האייפון בגרסתו הנוכחי. המשקפיים החכמים מיועדים להיות דגם מתוחכם של משקפי מציאות רבודה. הם יאפשרו למשתמש להרכיב אותן ולהיכנס למציאות מדומה, המשולבת עם העולם האמיתי. משהו בסגנון מציאות רבודה מחוזקת, עם יכולות נוספות של מציאות מדומה שכרגע נמצאים בשלבי עבודה שונים. על פי ההערכות, המשקפיים יוכלו להציג למשתמש מפות ועצמים, מעל המציאות הפיזית, בשילוב ממשק משתמש משוכלל. במשקפיים ישולבו מעבדים חזקים, מספר מסכים מתוחכמים. על פי ההערכות, זה צפוי להיות אחד מפריטי החומרה המרכזיים שישמשו כשער כניסה אל המטהוורס.

און יבין מתאר את אבני הבניין של המטהוורס

כעת, נמשיך בעזרתו של און יבין, ונסקור את כמה מאבני הבניין המרכזיים של המטהוורס. מובן שזה לא כל מה שנמצא ב"על-יקום", אבל אלה הדברים העיקריים שכבר מפותחים או הושקו:

  1. מציאות מדומה שבה אנו מיוצגים כאווטארים – במטהוורס, נוכל להיכנס אל מציאות מדומה חסרת גבולות. הכניסה למציאות המדומה הזאת, לא רק בגיימינג, נעשית באמצעות משקפיים או קסדות ממוחשבות. כל אחד יוכל לבחור לעצמו אוואטר, כלומר דמות שמייצגת אותו בתוך המרחב הזה. הדמות תוכל לשמש אותו בגיימינג, בישיבות עבודה, בפעילויות פנאי כגון הופעות וקונצרטים ווירטואליים ועוד.
  2. משחקים ורווח – במטהוורס ניתן לראות קפיצת מדרגה בחוויית הגיימינג. לדוגמא, משחקי "שחק כדי להרוויח" שבהם השחקן מתוגמל על הזמן שבו הוא משקיע במשחק. השחקנים וקהילות השחקנים משתתפים ברווחים, בניגוד לגיימינג מסורתי שבו הפלטפורמה היא המרוויחה. כבר כיום החלו לקום משחקים מסוג זה, שחלקם מקיימים גשרים אחד עם השני.
  3. קריפטו ו-NFT – אבן בניין חשובה מאין כמותה של המטהוורס זו הכלכלה הדיגיטלית המתפתחת. זו כלכלה של קריפטו ו-NFT. הבלוקצ'יין מאפשר התנהלות כלכלית מבוזרת, ללא גורם ריכוזי. כבר כיום, ניתן להשתתף במסחר קריפטו ולהעביר NFT בין פלטפורמות שונות (באמצעות הבלוקצ'יין).
  4. חללי עבודה ווירטואליים לישיבות וצוותים – בתוך המטהוורס, עולם העבודה ישתנה. צוותי עבודה ואנשים מכל העולם יפגשו לישיבות, דיונים ומשימות, בתוך משרדים ווירטואליים.
  5. נדלן דיגיטלי שניתן לפתח – רכישת נדלן דיגיטלי שאפשר לפתח, לבנות ולמכור. מדובר באדמות, בתים, מבנים, ערים, חללים משרדיים ועוד.