מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

בחירת גודל ועומק לבריכה ביתית

תוכן עניינים

בריכת שחייה ביתית יכולה לספק שעות אינסופיות של הנאה, מנוחה ופעילות גופנית עבור המשפחה והחברים. עם זאת, בחירת הגודל והעומק הנכונים לבריכה שלכם חיונית כדי להבטיח בטיחות, פונקציונליות וחוויית שחייה כוללת. מאמר זה מציע מדריך מקיף שיעזור לכם לנווט בין הגורמים השונים שיש לקחת בחשבון בעת תכנון גודל ועומק הבריכה האידיאליים לחצר הבית בו היא ממוקמת.

 

גורמים המשפיעים על גודל הבריכה

בעת קביעת הגודל הטוב ביותר לבריכת הבית שלכם, נכנסים לתמונה מספר גורמים. גורמים אלה כוללים את מספר המתרחצים, שטח החצר, התקציב והשימוש המיועד בבריכה. 

 

  1. מספר המתרחצים: גודל הבריכה שלכם צריך להתאים למספר האנשים שאתם מצפים שישתמשו בה באופן קבוע. קחו בחשבון את גודל המשפחה שלכם והאם אתם מארחים לעתים קרובות אורחים או מסיבות בריכה. בריכה גדולה יותר תהיה מתאימה יותר למספר רב יותר של מתרחצים, בעוד שבריכה קטנה יותר מספקת למשפחה קטנה או לשימוש יחידני.
  2. שטח החצר ומגבלות מקום: הגודל והצורה של החצר האחורית שלכם ישפיעו באופן משמעותי על גודל הבריכה ועיצובה. הקפידו שהבריכה שלכם תשתלב בנוחות במרחב הזמין, מבלי להעיק על החצר או לפלוש לתכונות אחרות של עיצוב הנוף. קחו בחשבון כל תקנות בנייה מקומיות ונסיגות נדרשות בעת קביעת גודל הבריכה שלכם.
  3. אילוצי תקציב: עלות הבנייה והתחזוקה של בריכה יכולה להשתנות מאוד בהתבסס על גודלה ועל החומרים בהם נעשה שימוש. לבריכות גדולות יותר יש בדרך כלל עלויות בנייה גבוהות יותר והוצאות תחזוקה שוטפות, כגון מים, כימיקלים ושימוש באנרגיה. קחו בחשבון את התקציב שלכם בעת בחירת גודל הבריכה והיערכו לעלויות נוספות אפשריות, כגון גידור לבריכה ועיצוב נוף. שימוש מיועד בבריכה: מטרת הבריכה שלכם תשפיע גם היא על גודלה. לדוגמה, בריכה המשמשת בעיקר לשחייה עשויה לדרוש עיצוב ארוך וצר יותר, בעוד שבריכה המיועדת למנוחה ולבילוי בחברה עשויה להפיק תועלת מצורה גדולה ורחבה יותר עם אזורי עומק שונים.

 

שיקולי עומק הבריכה

בטיחות, פעילויות שחייה אפשריות והשלכות עלויות הינם גורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון בעת קביעת העומק המתאים לבריכה שלכם.

היבטי בטיחות: הבטחת בטיחותם של כל משתמשי הבריכה וסובביה היא בעלת חשיבות עליונה בעת תכנון בריכה. בריכה רדודה מדי עלולה להוות סיכון לצוללים, בעוד שבריכה עמוקה מדי עלולה להיות מסוכנת לשחיינים צעירים או חסרי ניסיון. שקול לכלול צד רדוד לילדים ולאלה שאינם יודעים לשחות, ואזור עמוק יותר לצלילה או שחייה למרחקים ארוכים.

פעילויות שחייה: פעילויות שחייה שונות דורשות עומקי בריכה שונים. לדוגמה, שחיינים תחרותיים וצוללים זקוקים לבריכות עמוקות יותר, בעוד שאלו שמעדיפים בטן-גב ובילוי בחברה עשויים להעריך אזורים רדודים יותר שבהם הם יכולים לעמוד בנוחות. לרוב, בני משפחה ממוצעים יעסקו בפעילויות שחייה רגילות ולא תחרותיות ו/או צורניות, אך במידת הצורך, אם מי מבני הבית אכן עוסק בסוג שחייה שונה, יש להתחשב בכך בעת תכנון הבריכה הביתית.

עלויות: לעומק הבריכה תהיה השפעה על עלויות הבנייה והתחזוקה. בריכות עמוקות יותר דורשות יותר חפירה, חומרים ומים, מה שגורם להוצאות התחלתיות ושוטפות גבוהות יותר. יש להתחשב בעלויות אלה בעת קבלת החלטה על עומק הבריכה הרצוי.

 

אורך ורוחב אופטימליים בהתבסס על ממדי החצר

הערכת השטח הפנוי בחצר חיונית לקביעת האורך והרוחב האופטימליים לבריכה שלכם. כדי ליצור איזון הרמוני בין הבריכה שלכם לבין מאפייני נוף אחרים, קחו בחשבון את העצות הבאות:

– מדדו את החצר שלכם במדויק, והעריכו כמה מקום אתם רוצים להקצות לבריכה ולאזור הסיפון או הפטיו שמסביב.

– קחו בחשבון היתרי בנייה או תקנות מקומיות שעשויים להכתיב מרווחים מינימליים מקווי נכס או ממבנים אחרים. – התאמת מידות הבריכה לצרכים וההעדפות הספציפיים שלכם, כגון שילוב מסלול שחייה או אזור משחקים רדוד לילדים.

 

אפשרויות צורת הבריכה

ישנן צורות בריכה שונות לבחירה, כל אחת מהן מציעה את היתרונות האסתטיים והפונקציונליים הייחודיים שלה. הנה כמה צורות בריכה נפוצות והמאפיינים שלהן:

בריכות מלבניות: צורה קלאסית זו מציעה קווים נקיים ומושכות עניין על-זמנית. בריכות מלבניות מתאימות לשחייה, ספורט ימי או רביצה. קל גם לכסות ולחמם אותן, מה שהופך אותן לחסכוניות באנרגיה.

בריכות מרובעות: בריכות מרובעות מעניקות מראה מודרני והן אידיאליות לחצרות קטנות יותר או כמרכז של עיצוב נוף עכשווי. הן משמשות בדרך כלל לרבוץ או כבריכות טבילה לצינון.

בריכות אליפטיות: בריכות מעוגלות אלה מוסיפות נגיעה של אלגנטיות לחצר האחורית שלכם. הקצוות המעוגלים שלהן יוצרים מראה רך וטבעי ויכולים להשתלב בצורה חלקה עם הנוף שמסביב. בריכות אליפטיות נהדרות לשחייה מזדמנת ולמנוחה.

בריכות חופשיות: לבריכות חופשיות אין צורה ספציפית, מה שמאפשר התאמה אישית מלאה שתתאים לפריסת החצר ולעיצוב שלכם. הן לעתים קרובות מחקות גופי מים טבעיים, עם עיקולים וקצוות לא סדירים. בריכות חופשיות יכולות לשלב אזורי עומק שונים, מתקני מים ואלמנטים של עיצוב נוף, מה שהופך אותן לגמישות ביותר.

 

מדרגות ואזורים רדודים לבטיחות

שילוב של מדרגות ואזורים רדודים בעיצוב הבריכה שלכם משפר את הבטיחות והנגישות לשחיינים בכל הגילאים והיכולות.

מדרגות: מדרגות או סולמות מובנים מספקים נקודות כניסה ויציאה קלות, מה שהופך את הכניסה לבריכה ויציאה ממנה לבטוחות יותר עבור השחיינים. שקול להוסיף מעקות לתמיכה ובטיחות נוספות. שטחים רדודים: שטחים רדודים, הידועים גם ככניסות חוף או כניסות בעומק אפס, יוצרים מדרון הדרגתי מסיפון הבריכה למים. עיצוב זה אידיאלי לילדים צעירים, למבוגרים או לבעלי מוגבלויות בתנועה, מכיוון שהוא מאפשר כניסה בטוחה ונוחה יותר לבריכה.

 

חישוב נפח המים הנדרש

חישוב מדויק של נפח המים הדרוש למילוי הבריכה הוא חיוני מסיבות שונות, כולל קביעת קיבולת הבריכה, הערכת כמות הכימיקלים הדרושים והערכת עלויות תחזוקה, תיקון או שיקום.

לסיכום, בחירת הגודל והעומק האידיאליים לבניית בריכת שחייה בחצר הבית היא צעד מכריע ביצירת סביבת שחייה בטוחה, מהנה ופונקציונלית. על ידי התחשבות בגורמים כמו מספר המתרחצים, מידות החצר, התקציב והשימוש המיועד, אתה יכול לקבל החלטות מושכלות ולעצב בריכה העונה על הצרכים וההעדפות הספציפיות שלך.