מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

ביטוח חובה לרכב – איך מקבלים את ההצעה הטובה ביותר?

תוכן עניינים

אחת ההשקעות המשמעותיות ביותר שעלינו לבצע אחרי שאנו רוכשים רכב, חדש או משומש, היא רכישת פוליסת ביטוח לרכב. מדובר על השקעה שיכולה להגיע לסכומים של אלפי שקלים בשנה ולכן חשוב מאוד להקפיד באופן בו מבצעים אותה, בין אם זה בהיבט של בחירת חברת ביטוח, בחירת פוליסה ובהיבטים שנלווים לכך.

פוליסת ביטוח רכב במלואה, כוללת בתוכה שלוש פוליסות. חובה, מקיף וצד ג'. בעוד ששתי הפוליסות האחרונות הן זכות ואנחנו לא חייבים לקנות אותן, הרי שפוליסת ביטוח חובה לרכב, כפי שניתן להבין מהשם, היא הכרחית ואנחנו חייבים לקנות אותה אם ברצוננו לנהוג ברכב באופן חוקי. המדינה מחייבת אותנו לרכוש את הפוליסה הזאת, שכן היא נועדה להגן על גורמים כגון, נוסעים, הולכי רגל, עוברי אורח, אשר עלולים להיפגע מהנהיגה שלנו.

בעזרת ביטוח חובה לרכב תהיה אפשרות לממן את הטיפול בנפגעים, במקום שאנחנו נידרש לעשות זאת מהכיס שלנו או במקום שהמדינה תידרש לעשות זאת. נהג שנתפס נוסע ללא ביטוח חובה עלול להיענש באופנים שונים, בהתאם לסיטואציה ולהיסטוריה המשפטית שלו.

אף על פי שאנחנו מחויבים לקנות ביטוח חובה לרכב, המפקח על הביטוח קבע שיהיה מחיר מקסימום ומינימום לפוליסה וזה מאפשר לכל חברת ביטוח לקבוע את סכום המחיר שהוא בהתאם לבעל הרכב שרוכש אותה. כך היא מאפשרת לחברות השונות להתחרות על כיסו של הצרכן.

 

איך אנחנו יכולים לקבל את ההצעה הטובה ביותר?

באופן טבעי, אנחנו מעוניינים לקבל את ההצעה הטובה ביותר עבור ביטוח חובה לרכב. לשם כך, נעשה מספר דברים:

חברת ביטוח קובעת את מחיר הפוליסה בהתאם לסוג הרכב, סוג הנהג, ההיסטוריה הביטוחית שלו, אופי השימוש ברכב ועוד. אנחנו יכולים לנסות ולהתמקח עם החברה על מנת להוזיל באופן מסוים את העלויות. כמובן שנהג ותיק, אשר אין לו עבירות תנועה ולא ביצע תאונות בעבר, יקבל הצעה הרבה יותר משתלמת מנהג צעיר וחסר ניסיון. לכן אנחנו צריכים לקחת בחשבון שישנם דברים שאי אפשר לשנות.

נקודה נוספת שאנחנו יכולים לעשות, זה לבחון אופציות של חברות שונות, על מנת שנוכל להשוות ביניהן ובסופו של דבר להתמקח על המחיר ועל ההצעה. לשם כך, אנחנו צריכים לפנות אל החברות ולבקש הצעות עבור פוליסות ביטוח. החברות יעדיפו כמובן שנקנה אצלן את כל המרכיבים של ביטוח רכב, מה שיכול לחסוך לנו בעלויות.

 

איך משווים מחירים בצורה נכונה?

בשביל להשוות מחירים בין החברות השונות, אנחנו צריכים להיכנס ל-Wobi סוכנות ביטוח המובילה בהשוואה ומכירת ביטוחי רכב, שם נוכל לעשות השוואה בין הצעות לביטוח חובה מצד חברות שונות. בהתאם נוכל להחליט איזו הצעה הכי משתלמת עבורנו.

זו הדרך הטובה ביותר להוזיל את עלויות ההצעה וליהנות מאפשרות לרכוש פוליסת ביטוח חובה בתנאים משתלמים, ובעלויות המתאימות לנו.