מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

האהבה המחודשת לתקליטים חדשים

תוכן עניינים

מי שנמצא כעת בשנות ה- 40 ומעלה לחייו זוכר ומכיר את הפטיפון שהיה כמעט בכל בית ודרכו אפשר היה להאזין לתקליטים. מעבר למוזיקה הייתה חיבה עזה כלפי התקליטים ואנשים רבים היו נקשרים אליהם בקשר רגשי עמוק ומשמעותי. כיום יש חזרת עטרה ליושנה ושוב אפשר להאזין למוזיקה דרך תקליטים ופטיפון.

 

מה הקשר בין פטיפון לבין טכנולוגיה חדישה?

אפשר לומר שהתשובה לשאלה זו די פשוטה והיא – שאין הרבה קשר בין שני אלה. יחד עם זאת, דווקא העידן הטכנולוגי החדש שכל אחד כיום לוקח בו חלק כזה או אחר הרחיק הרבה אנשים מהרגש וגרם להם להתנהל אך ורק על פי שיקולים שכלתניים או רציונליים. התוצאה – חיפוש מחודש של הרגש, של הנוסטלגיה, של מה שמרגישים בלב בנוגע לכל פעולה שמבצעים, אפילו פעולה שגרתית ויומיומית כמו האזנה למוזיקה אהובה. דווקא בעת של טכנולוגיה חדישה – זה הזמן הנכון לחזור אחורה, לקנות תקליטים חדשים, להחזיר לשימוש את הפטיפון הישן או אפילו לקנות חדש שכבר יש בצורה נגישה וזמינה בהרבה מאד חנויות או אתרי אינטרנט. השמע יהיה שונה ופחות טכנולוגי אבל מי שמכיר את ההתעסקות עם התקליטים לא יוכל שלא להתרגש כאשר יוציא את התקליט מאריזת הקרטון, יניח אותו בעדינות על המשטח העגול של הפטיפון ויכוון את המחט בדיוק למקום שלה בתחילת השיר. וכמובן לא לשכוח להפוך לצד השני.

 

אילו תקליטים קיימים כיום?

כדאי מאד לדעת שבקרב קבוצות של וינטאג' ונוסטלגיה התקליטים והפטיפונים מעולם לא הפסיקו להיות בשימוש. אפשר היה גם בעשורים האחרונים לרכוש תקליטים נדירים, לשמור אותם כפריט אספנות יקר ערך או להמתין לשובו של השימוש בהם. כיום בהחלט אותם אנשים ששמרו תקליטים מאז שנות ה- 80 או ה- 90 של המאה הקודמת שמחים מאד שיש להם את אותם התקליטים שליוו את הילדות שלהם ואפשר לחזור ולעשות בהם שוב שימוש נעים ומרגש, בדיוק כמו פעם. אפשר גם לקנות תקליטים חדשים של זמרים ולהקות, אומני סטנד אפ ואפילו תקליטים של אומנים שכבר הלכו לעולמם אבל התקליטים שלהם עדיין קיימים. בזכות השילוב בין ימינו אנו לבין חזרתם של התקליטים אפשר אפילו למצוא ולקנות תקליטים של להקות או זמרים חדשים יחסית שכלל לא היו פעילים בשנים שבהם פטיפון היה האמצעי המרכזי להשמעת מוזיקה וכך אפשר ליהנות מהשילוב המעניין והנעים לאוזן של הישן והחדש גם יחד.

 

השמעת מוזיקה מתקליטים – חזרת עטרה ליושנה

גם מי שלא מחשיב את עצמו כטיפוס רגשני או סנטימנטלי לא יכול שלא להתרגש למראה עטיפות הקרטון של התקליטים והמוזיקה המכאנית שהם מפיקים. תקליטים נדירים שהיו נדירים כבר לפני שלושים, ארבעים או חמישים שנה ירגשו מאד ויחזירו כל אחד אחורה במנהרת הזמן אל התקופה שבה הוא בעצמו היה מאזין תקליטים כילד. הזהירות מפגיעה במחט, ההחזקה הזהירה של התקליט עצמו לבל יישרט, המברשת הצפופה שאיתה אפשר היה להסיר אבק מהתקליט כדי שלא יפריע להאזנה תקינה וכמובן סוג המוזיקה והאפקטים הקוליים שקשורים לפעולה מכאנית והילדים של היום כלל לא מכירים, שכן אין זה קיים באמצעי המוזיקה הדיגיטליים והטכנולוגיים. אם כבר מחפשים דרך לשמוע מוזיקה – אין ספק שהתקליטים הם דרך מצוינת ונעימה שיש בה הרבה התרגשות של נוסטגליה ו-וינטאג'. לא בכדי יש הרבה אנשים שמחפשים דרך לקנות שוב פטיפון וליהנות מהמוזיקה כמו שהם זוכרים שנהנו כאשר היו ילדים או צעירים ולפעמים בדיוק לזה הם מאד מתגעגעים ורוצים שיחזור.