מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

החזר מס מקוון

תוכן עניינים

 

שכירים או עצמאים, כל אדם בישראל מחויב בתשלום מס הכנסה לפי חישוב שנתי של הוצאותיו. ישנם מקרים, בהם מס הכנסה גובה סכום גבוה יותר מהנדרש. במקרה כזה, אתם זכאים להחזר מס. על ידי בדיקה פשוטה ומקוונת תוכלו לבדוק זאת.

 

החזר מס מקוון- מה זה החזר מס?

הגשת החזר מס הוא למעשה זכאות של אדם מסוים להחזר כספי ממס הכנסה. מס הכנסה מחושב על פי חישוב שנתי של סך ההכנסות שלכם. אצל אנשים רבים יש הכנסות נוספות מלבד למשכורת כמו שכר דירה, מענקים ועוד. אצל עצמאים לא ניתן לדעת מראש כמה הם ירוויחו באותה השנה. לכן, מס הכנסה לפעמים עושה טעויות וגובה סכום כסף גבוה יותר מהנדרש. תוכלו לקבל החזר מס עד שש שנים רטרואקטיבית. לכן, אם אתם חושדים שמגיע לכם החזר מס הדבר הטוב ביותר לעשות הוא פשוט לבדוק זאת. קחו בחשבון שקיימים המון אנשים בארץ שזכאים להחזר מס אך אינם מודעים לכך ולכן לא מקבלים את הכסף שמגיע להם. לכן, מומלץ כל כמה שנים לעשות בדיקת החזר מס על מנת לוודא שלא מגיע לכם כסף.

 

החזר מס מקוון עם היחידה להחזרי מס- כיצד מבצעים בדיקה?

אז אתם רוצים לבדוק איך מקבלים החזר מס והאם מגיע לכם החזר מס אבל מעטים האנשים שרוצים להגיע למס הכנסה לחכות בתור ולדבר עם פקיד שומה. אז תנו לנו לגלות לכם סוד קטן- קיימת בדיקה מקוונת, חינמית ופשוטה מאוד הפתוחה לכולם. הבדיקה המקוונת נמצאת באתר רשות המיסים. הבדיקה היא למעשה סימולטור שהוא בעצם מחשבון מס ודרכו תוכלו לחשב האם מגיע לכם החזר מס. שימו לב כי הסימולטור מיועד לדפדפן אקספלורר בלבד. במידה ואתם נשואים הבדיקה צריכה לכלול את שני בני הזוג. לסימולטור תצטרכו להכניס את גובה ההכנסה שלכם בכל שנה ואישורים בנוגע להוצאות שונות המשפיעות על המס (פנסיה, קופת גמל, ביטוח ועוד). מלבד זאת, תצטרכו לענות על מספר שאלות שיעזרו להבין את מצבכם בשנה האחרונה. חשוב לענות על שאלות אלה באופן מדויק בשביל לדעת אם זכאים להחזר מס ומה גובה ההחזר.

 

החזר מס מקוון- תוצאות הבדיקה

לאחר שתסיימו את הבדיקה המקוונת תוכלו לדעת אם אתם או בן זוגכם זכאי להחזר מס ואם כן מה הסכום שלו אתם זכאים. דבר נוסף שתוכלו לגלות בבדיקה זו הוא האם יש לכם חוב במס הכנסה. נכון זה יכול להיות מבאס מאוד לגלות שיש לכם חוב כשאתם בודקים אם מגיע לכם כסף, אבל אם לא תגלו החוב יכול לגדול ואז תקבלו התראה לא נעימה בדואר. לכן, הבדיקה המקוונת טובה בכל מקרה. במידה ואכן מגיע לכם החזר כספי תוכלו להגיש בקשה להחזר מס. אם אינכם זכאים להחזר מס או שיש לכם חוב במס הכנסה, מומלץ לשמור את כלל המסמכים השונים ולבדוק בעוד מספר שנים שוב האם אתם זכאים להחזר.