מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

הלוואה לעסקים קטנים – שווה לקחת כדי לסייע עם התזרים

תוכן עניינים

אחד הדברים שעסק קטן מתמודד איתם בראשיתו הוא נושא תזרים המזומן. על מנת לפתוח עסק יש להגיע עם הון התחלתי על מנת שניתן יהיה לתפעל את העסק. לא לכל העסקים יש את ההון ההתחלתי ועל כן הם פונים לאפיקים שונים כגון: בנקים, חברות אשראי, חברות פיננסיות או חברות ביטוח שונות על מנת לבקש הלוואה לעסקים קטנים. באמצעות הלוואה לעסקים קטנים מקבלים העסקים חמצן ויכולים להמשיך לעבוד. אך במהלך נקלעים העסקים למצבים שונים שבהם הם חייבים שוב תזרים מזומנים, בין אם זה לשרוד את חיי היום יום, לקנות מכשירים לעסק או אפילו להתרחב עם הזמן.

מהי הלוואה לעסקים קטנים?

הלוואה לעסקים קטנים היא הלוואה לעסקים קטנים וזעירים עם הכנסה של עד מאה אלף ש"ח בשנה. ההלוואה לעסקים כוללת לרוב ריבית נמוכה ומשתלמת ופריסת תשלומים נוחה של עד חמש שנים מיום לקיחת ההלוואה, במטרה להקל על העסקים מבחינה כספית על מנת שיוכלו להמשיך לעבוד ללא דאגות מיותרות. ההלוואות ניתנות דרך הבנק בו מתנהל החשבון וכן ניתנות באמצעות חברות חוץ בנקאיות בהתאם לצרכי הלקוח.

כיצד הלוואה לעסקים קטנים יכולה לעזור לתזרים העסק?

באמצעות הלוואה לעסקים קטנים יכולים עסקים רבים לעמוד על הרגליים ולנשום לרווחה. ההלוואה עוזרת לעסקים להוריד לחצים ודאגות מיותרים כיצד להשיג כסף ולהתמקד בעבודתם היום יומית. את ההלוואה יכולים העסקים לקחת מבנק או מחברות חוץ בנקאיות בהתאם לצרכים האישיים שלהם. לכן ההלוואה היא הפתרון המושלם לעסקים קטנים להמשיך ולהתקיים בתור עסק ולעזור לתזרים העסק.

איזה אופציות עומדות בפני עסקים קטנים לקחת הלוואה?

בפני עסקים קטנים עומדות כמה אופציות על מנת לקבל הלוואה לעסקים קטנים. האופציה השכיחה והמוכרת היא הבנק שבו מתנהל חשבונם. אך ישנם מצבים שהבנק לא מאשר הלוואה ואז על העסק לחשוב על אפיקים אחרים שהם חברות חוץ בנקאיות. החברות החוץ בנקאיות מעמידות גם הן הלוואה לעסקים קטנים, חברות אלה יכולות להיות חברות האשראי השונות, חברות פיננסיות, חברות ביטוח ואפילו הקרן בערבות המדינה שמעמידה לא מעט הלוואות במיוחד לעסקים קטנים. כמובן שהריבית שמציעים החברות החוץ בנקאיות מעט גבוה מאשר הריבית שמציעה הבנק, אך במצב שבו הבנק לא מאשר לעסק הלוואה, לא נותר לעסק אפשרויות רבות והוא נאלץ לפנות לחברות אלה ולקחת הלוואה.

האם כל העסקים הקטנים יכולים לבקש הלוואה לעסקים קטנים?


עסקים קטנים אשר נקלעו למצב של חוסר תזרים יכולים לפנות בבקשה לקבלת הלוואה לעסקים קטנים. לרוב מדובר על עסקים זעירים וקטנים ביותר שמחזור העסקאות שלהם הוא עד 100,000 ₪. כמו כן, עומדת בפניהם האופציה להגיש בקשה להלוואה דרך הקרן בערבות המדינה אך יש צורך באישור הבנק על מנת לקבל הלוואה זאת. הריבית ופריסת התשלומים הנוחה היא מקלה מאוד על העסק הקטן, במיוחד שמדובר על תחילת דרכו.

"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."