מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

יתרונות השאלת כסא גלגלים

תוכן עניינים

לצערנו, ייתכנו מקרים בהם אנחנו נידרש להשתמש בכסא גלגלים באופן זמני. מדובר על מקרים בהם אנחנו מתמודדים עם פציעות וחבלות, בין אם זה כתוצאה מתאונת דרכים, תאונת עבודה, פציעה בעת פעילות גופנית ובמקרים שונים אחרים.

בכל אחד מהמקרים, אנחנו נידרש לכיסא גלגלים מאחר ולא נוכל ללכת בצורה רגילה. הרגליים שלנו לא יכולות לתפקד ועל כן, אנחנו חייבים לעבוד עם כסא גלגלים באופן שוטף, לפחות עד שהרגל תחזור לתפקוד באופן מסוים שיאפשר לנו לעבור ולהשתמש בקביים או מקל הליכה.

באופן טבעי, כסא גלגלים הוא הרבה יותר מגביל מאשר קביים או מקל הליכה, מאחר ואנחנו צריכים שתהיה נגישות ברמה גבוהה ובאופן מתאים, בשביל שנוכל להשתמש בכסא ולהתנייד ממקום למקום. למשל, אם אנחנו רוצים להיכנס במפתן הדלת או בכל מקום אחר. יחד עם זאת, זה חלק הכרחי בתהליך השיקום וההחלמה, על מנת שנוכל לחזור ולתפקד בצורה רגילה.

כעת השאלה היא, האם נכון לנו לבחון אופציה של השאלת כסא גלגלים או לקנות כסא משומש/חדש. התשובה היא חד משמעית להשאיל. יש בזה הרבה יותר היגיון ובוודאי יתרונות רבים יותר מאשר לקנות כסא גלגלים, אפילו אם מדובר בכסא ישן שלא בהכרח יעלה לנו הרבה כסף.

 

מדוע משתלם לנו לחפש אופציה של השאלת כסא גלגלים?

ראשית, מאחר והשימוש בכסא הוא לזמן קצר יחסית, אז הרבה יותר הגיוני שאנחנו נשאיל מאשר נקנה. אין היגיון לבזבז הרבה כסף על כסא גלגלים, אפילו אם הוא כסא ישן. זה לא אפקטיבי ולא חכם מבחינה כלכלית.

שנית, כשאנחנו רוכשים כסא גלגלים, עלינו להתייחס להיבטים נוספים מעבר לקנייה. למשל, נידרש לתחזק אותו באופן קבוע, נצטרך למצוא מקום איפה לאחסן אותו, מה לעשות איתו כשהוא לא יהיה בשימוש. אלו שאלות שיכולות להשפיע עלינו מבחינה כלכלית ומבחינות אחרות.

שלישית, יש היום בישראל לא מעט ארגונים ועמותות דרכן אנחנו יכולים ליהנות מאופציה של השאלת כסא גלגלים לתקופה מסוימת, בסיומה אנחנו יכולים להחזיר להם אותו, כל זה בעלויות מאוד נמוכות באופן יחסי.

 

איך עושים את זה בצורה נכונה?

ברגע שמתברר לנו שאנחנו נדרשים להשתמש בכסא גלגלים, עוד לפני שאנחנו יוצאים הביתה מבית החולים, יהיה נכון מצידנו לפנות אל עמותה אשר תוכל להשאיל לנו כסא מותאם. כך אנחנו לא נבזבז זמן יקר ולא נצטרך לעשות את דרכנו הביתה בלי כסא, מה שיקשה עלינו מאוד את המעבר. ברגע שאנחנו מקבלים את הכסא, חשוב לבקש הדרכה כיצד להשתמש בו בצורה בטוחה ואיך אנחנו יכולים לתחזק אותו בשביל שנוכל לעשות בו שימוש לאורך זמן.

בנוסף, אסור לשכוח שעלינו לבחון דרכים כיצד להתאים את המבנה, כמה שיותר מהר להתניידות עם כסא גלגלים במקום. אנחנו צריכים לבחון איך זה אפשרי.