מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

כך תבחרו נכון: גופי תאורה מעוצבים לבית ולמשרד

תוכן עניינים

אחד מהפריטים החשובים ביותר, אשר תמיד נשכחים מאחור בעת עיצוב חלל, הם גופי תאורה. ישנה נטייה לחשוב כי המשמעות בעת בחירת גופי תאורה, אינה קריטית עבור המשרד או הבית, אך לא תאמינו כמה זה משפיע על עיצוב כל חלל ואפילו על ההרגשה האישית שלכם בעת השהייה אותו חלל. עם העצות שהבאנו לכם כאן עבור גופי תאורה, תוכלו כעת לעשות את הבחירה החכמה והנכונה.

 

מהי החשיבות של גופי תאורה?

בעשור האחרון ישנו מהפך משמעותי בענף העיצוב, אשר בא לידי ביטוי בעיקר בעיצוב הבית. הרבה מאוד אנשים שמים דגש על קו העיצוב בביתם ואף בוחרים לעשות שיפוץ ושינוי במראה הבית, על מנת שיתאים לעיצוב המודרני. זאת על ידי שימוש בריהוט נקי וייחודי, שינוי אסטרטגיית העיצוב המקורית, תכנון מקדים בליווי של איש מקצוע ויצירת נוסחה מושלמת לבית בעיצוב יוקרתי יותר.

 

גופי תאורה מעוצבים הינם תכשיט הריהוט הפופולרי ביותר בימינו, זאת בזכות האפשרויות המגוונות בחומרי גלם עבור עיצוב מיוחד, אם זה מתכת, זכוכית, אלומיניום, פלסטיק ועוד. זאת לצד התאמת החומר למדידת חום גופי התאורה, והיכולת לייצר גופי תאורה ייחודיים בהתאמה אישית ובעיצובים שונים על פי דרישות הלקוח.

 

הדגש בבחירת גופי תאורה עבור מעצבי פנים ואדריכלים, הוא קריטי ביותר עבור כל חלל בבית או במשרד. השימוש בגופי תאורה, משנה לחלוטין את כל עיצוב החלל ויש לכך יתרונות רבים בכל קו העיצוב. לא כל אלמנט או ריהוט מוסיף ערך משמעותי לעיצוב, לגופי התאורה יש את השליטה על האווירה והנראות של כל חלל. מעבר למראה האגרסיבי שניתן לבחור ויוסיף משמעותית למראה העיצוב, ניתן לבחור גם במראה עדין במיוחד, אשר כמעט ולא נראה לעין אבל משנה את פני החלל.

 

 

שליטה על גווני האור

לכל חלל יש את היתרונות והחסרונות שלו, ישנם חללים בהם התאורה הטבעית היא ניכרת בזכות ריבוי חלונות במקום ולעומת זאת, ישנם חללים עם מעט חלונות וללא אפשרות לתאורה טבעית. למרות הכל, תמיד יהיו פתרונות לכך, גם כאשר ישנו פתח להמון תאורה טבעית וגם כאשר לא, בזכות גופי תאורה המספקים גווני אור שונים, תוכלו לשלוט ברמת התאורה בכל חלל ולא להרגיש כלל שזוהי תאורה מלאכותית.

 

אם הבחירה שלכם כעת היא עבור גופי תאורה למשרד, אז כנראה שהדגש יהיה לתאורה המתאימה לשעות היום, כך שאם המשרד שלכם מואר מטבעו, תאורה רכה תתאים יותר ואם ההפך מכך, השתדלו לבחור בתאורה אשר תספק לכם את אותו מאור טבעי ונעים. השליטה כאן היא בידכם בלבד, זאת על ידי בחירת גופי התאורה שתעשו בהתאם לצורך בכל חלל.

 

כדאי שתכירו את ההשפעה הפסיכולוגית

ישנה הוכחה לכך שתאורה אכן משפיעה על בני האדם, זאת על ידי מספר מחקרים פסיכולוגיים שבוצעו ומצאו כי תאורה יכולה להשפיע באופן עוצמתי על מצבי רוח, על המוטיבציה, הקריאטיביות, הביטחון ועוד. רבים נוטים לבחור גופי תאורה לביתם על פי מראה עיצובי יפה, ושם המסע אחר גופי התאורה נגמר. אך יש עולם שלם מאחורי הבחירה הזו, שישפיע עליכם באופן שגרתי מבלי שתבחינו בכך.

 

הכיוון שממנו מגיע האור יכול להשפיע משמעותית גם כן, האופן בו תראו את המרחב ותרגישו באותו חלל ישתנה. הצבת גוף תאורה אשר מקור האור ממנו יגיע בצורה לא נכונה, יכול להביא לידי ביטוי חוסר נוחות, ירידה בביצועים ויכולות קוגניטיביות שיושפעו מכך. לאחר שבחרתם גוף תאורה, בידקו יחד עם מומחה בתחום היכן יהיה הכי נכון להציב את גוף התאורה, זהו פרט חשוב בעיקר במקומות עבודה בהם זה יכול לעזור לפרודוקטיביות העובדים.

 

סביר להניח שבעת עיצוב הבית או המשרד שלכם, תעשו את מירב המאמצים ותאספו את כל המומחים על מנת להגיע לרמת העיצוב הגבוהה ביותר. אז למה שתשכחו מפרט כל כך חשוב כמו גופי תאורה? רשמו לעצמכם כבר מעכשיו את הנקודות החשובות הללו, וזכרו אותם היטב בעת עיצוב החלל הבא.