מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

כמה עולה שתילת דשא?

תוכן עניינים

 

ישראלים רבים הגרים בבתים פרטיים, וילות ואפילו דירות גן וגג מתלבטים לגבי שתילת דשא. הדשא מביא איתו מגוון רחב של יתרונות כמו למשל האופציה לצאת אל המרחב הפתוח, מקום משחק עבור הילדים וגם עבורנו, דרך נפלאה לעצב את הגינה שלנו עם צמחים, עצים, פרחים ועציצים מכל הסוגים. הדשא מתאים למגוון רחב של מטרות. אז אם גם אתם שואלים את עצמכם כמה עולה שתילת דשא, הפוסט הבאב דיוק בשבילכם. פרויקט שתילת דשא אינו מיועד רק למדשאות חדשות. אם הדשא שלכם ישן, דק או מוצף בעשבים שוטים, שתילה מחדש היא אופציה מצוינת לתת לו חיים חדשים.

יחד עם זאת, זהו תהליך מורכב שלוקח זמן, לכן חשוב לשכור שירותי איש מקצוע שיודע לקבוע אומדן של כמה עולה שתילת דשא עם תוצאות טובות. מאוד מומלץ שלא לבצע את תהליך השתילה של הדשא בעצמכם, אלא לפנות לבעל מקצוע, שלא רק יבצע את השתילה עצמה, אלא גם ינחה אתכם בהמשך לגבי התחזוקה השוטפת שלו כמו השקיה נכונה, כיסוח, טיפול נגד מזיקים וכדומה.

https://dapimyerukim.co.il/  דפים ירוקים

תהליך שתילת דשא

למדשאות קיימות, רוב הגננים מציעים שני סוגי שירותי שתילת דשא: שיפוץ והחלפה. השיפוץ כרוך בשתילת דשא מסוגים שונים למילוי שטחים דקים; החלפה כרוכה בשתילת מדשאה חדשה ואפשרות זו מומלצת בדרך כלל כאשר יותר ממחצית הדשא חשופה או מכוסה עשבים שוטים.

החלפה היא תהליך מורכב מאוד ולכן חשוב לדעת מראש כמה עולה שתילת דשא בגישה זו. התהליך דורש שימוש במכשירים מיוחדים על מנת להסיר את הדשא הישן, להפוך את האדמה, להוסיף חול וקומפוסט, למדוד ולתקן pH ולדשן. ניתן להתמודד עם ההחלפה רק באמצעות שכירת איש מקצוע מומחה בתחום, שמחויב לתהליך ומבצע אותו במיומנות עם הציוד המתאים.

הסתיו הוא הזמן הטוב ביותר לשתילת דשא, במיוחד באזורים שמאופיינים במזג אוויר קר

האביב אינו אידיאלי לשתילת דשא מכיוון שאז פורחים עשבים שוטים, וגם הקיץ אינו אידיאלי מכיוון שהחום הקופח מקשה לשמור על לחות מספקת של הקרקע על מנת לתמוך בצמיחה.

עלויות לשתילת מדשאה

התשובה לשאלה כמה עולה שתילת דשא בשירות מקצועי תלויה בגודל הדשא, הסוג הנבחר, החברה שתבחרו ושעות העבודה. ברוב המקרים, המחירים נעים בין 360 ₪ ל-780 ₪ למטר מרובע כדי לשתול דשא חדש או לשפץ דשא קיים.

שתילה מתחילה בסכום של כ-600 ₪, אבל המחיר הממוצע נע בין 1800 ל-3,600 ₪. לשטחים גדולים מאוד, העלות בדרך כלל מגיעה ל-4,000 ₪.

נכון ששתילת דשא לבד עולה פחות, אבל היא אינה זולה כמו שרוב האנשים עשויים לחשוב. לשתילת דשא בגינה בגודל ממוצע, חישוב כמה עולה שתילת דשא של כ-200 ₪ עד 400 ₪ לזרע, ועוד 400 ₪ עד 800 ₪ עבור השכרת ציוד, כמובן לא כולל זמן עבודה ועלויות תיקון טעויות.