מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

מה הקשר בין קריפטו למטא-וורס?

תוכן עניינים

מאז שפייסבוק שינתה את שמה ל-metaverse, מטא היא המילה החמה ביותר. מתקשים להבין על מה המהומה? זה הזמן להבין מזה בדיוק מטא-וורס ומה הקשר שלו לקריפטו.

המטא-וורס הוא עולם דיגיטלי עתידני, שבו אנשים יוכלו לנוע במציאות וירטואלית מורכבת. זהו חזון לעתיד, אשר מחובר באופן הדוק לשלל היבטים של קריפטו ונכסים דיגיטליים, בעיקר NFT. המטא-וורס נחשב לשלב הבא באבולוציה של האינטרנט, אז כדאי שתבינו איך זה עומד להיראות.

מטאוורס ו-NFT

תחום ה-NFT חווה צמיחה אדירה בפופולריות בשנת 2021, והגיע לשווי שוק מוערך של למעלה מ-40 מיליארד דולר – ואין סימנים לכך שמגמה זו תיעצר בקרוב. להיפך, NFT כאן כדי להישאר, ודרכים חדשות להשתמש בהם צצים בכל יום.

NFT משמשים למכירת מוזיקה ואמנות, מתן גישה למסעדות ומוזיאונים, רכישת פריטים סחירים במשחקים מקוונים ועוד. הם גם מספקים לאומנים דרכים חדשות להרוויח מהיצירות שלהם. לדוגמה, יש NFT שמשלמים אוטומטית אחוז ממחיר המכירה ליוצר, בכל פעם שהם נמכרים מחדש.

הודות לעליית המטט-וורס, NFT מקבלים שימוש אפשרי נוסף. הם יהיו מרכיב משמעותי בעולם החדש הזה, שכן הם מאפשרים בעלות בתוך עולמות וירטואליים. בכל מקום בו יש בעלות אמיתית על נכסים, מתאפשר  מסחר אשר בתורו מוביל לפיתוח מערכות כלכליות.

באינטרנט החדש, אנשים וחברות יוכלו לבנות בתים וירטואליים וחנויות או לקיים קונצרטים חיים וירטואליים, אליהם ניתן לגשת רק על ידי רכישת כרטיס בצורת NFT.

 

איך כל זה קשור לתעשיית הגיימינג?

באופן טבעי, לנוכח המציאות הנרקמת, קמו עסקים אשר מנצלים את המצב. משחקי אונליין רבים מאפשרים ליוצרים לעצב, לשתף ולמכור נכסים במשחק – בצורה של NFT. פרויקטים כאלה מוכיחים את העוצמה של עולמות דיגיטליים, ומגבירים את האמונה בהצלחה אפשרית של המודל.

השילוב של משחקי בלוקצ'יין, NFT ושירותי DeFi, או בקיצור GameFi, יהיה פופולרי מאוד בשנים הקרובות. הדור הבא של משחקים אלה צפוי להביא הן את המשחקיות, והן את השימוש ב-NFT לרמה חדשה לגמרי. השילוב של משחקים כמו Fortnite או Apex Legends עם טכנולוגיית בלוקצ'יין ו-NFT, יספק חוויות משחק חסרות תקדים, וגם הצצה למטא-וורס העתידי.

 

לסיכום

למרות ש-NFT וה-metaverse מתאימים באופן טבעי, אין תלות אמיתית בין המטא-וורס לנכסי קריפטו. לכן, נותר לנו לחכות ולראות כיצד שני הדברים ישתלבו בעתיד, אם בכלל, וכמה זה ישפיע על הגשמת החזון של מארק צוקרברג.

אגב, לטענתו חלק משמעותי מהחזון קשור לחינוך. הודות למשקפי מציאות מדומה, תלמידים יוכלו לבצע טלפורטציה וירטואלית לתקופות שונות בהיסטוריה ו"לחוות" את התקופות הללו בעולם תלת ממדי. הם יוכלו לשים כל חפץ – חיה, כוכבי לכת, מכונית חשמלית ואפילו איבר אנושי – לפניהם כדי ללמוד אותו.

האוניברסיטה תוכל ללמד את התלמידים מיומנויות מעשיות בעזרת סימולציות של מציאות מדומה. סטודנטים לרפואה יוכלו לעשות חזרות על הליכים קשים, ואדריכלים יוכלו לתכנן ולבנות מבנים בסימולציות.