מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

מה מיוחד במטבעות דיגיטליים?

תוכן עניינים

מטבעות דיגיטליים הם סוג של נכס דיגיטלי המשמש כאמצעי החלפה או השקעה. מטבעות דיגיטליים אינם מונפקים על ידי אף בנק מרכזי, חברה או ממשלה. הם מבוזרים וניתנים להעברה דרך האינטרנט. המטבע הדיגיטלי הראשון אי פעם היה ביטקוין, אשר נוצר בשנת 2009 על ידי אדם אלמוני המשתמש בכינוי Satoshi Nakamoto. ביטקוין הפך למטבע הקריפטו הפופולרי ביותר בעולם עם שווי שוק של למעלה מ-100 מיליארד דולר. מטבעות דיגיטליים הם סוג של מטבע שקיים רק בעולם הדיגיטלי. הם אינם פיזיים, אלא קיימים כקוד מחשב. מטבעות קריפטוגרפיים הם סוג של מטבעות דיגיטליים המשתמשים בקריפטוגרפיה כדי לשמור על אבטחת העסקאות ולשלוט ביצירת יחידות נוספות. ביטקוין היה המטבע הקריפטו הראשון שנוצר אי פעם והוא עדיין אחד הפופולריים ביותר כיום. הוא נוצר בשנת 2009 על ידי אדם או קבוצה אנונימיים תחת השם סאטושי נקמוטו. למטבעות דיגיטליים אין צורה פיזית, כך שלא ניתן לאחסן אותם בארנק כמו כסף מסורתי. במקום זאת, הם חיים על מחשבים ברחבי העולם וניתן לגשת אליהם רק דרך חשבון מקוון שהגדרת בחברה או באתר ספציפי שבו אתה מאחסן את המטבע הדיגיטלי שלך.

מטבעות דיגיטליים

מטבעות דיגיטליים הם סוג של מטבע שקיים רק בצורה דיגיטלית ואינם מוחשיים כמו מטבעות מסורתיים. המטבע הדיגיטלי הראשון היה ביטקוין, שנוצר בשנת 2009. ביטקוין הוא פרויקט קוד פתוח ואינו נשלט על ידי אף ממשלה או בנק מרכזי. עסקאות ביטקוין מאומתות על ידי צמתי רשת ומתועדות בפנקס מבוזר ציבורי הנקרא בלוקצ'יין. האותנטיות של כל עסקה מוגנת על ידי חתימות דיגיטליות המתאימות לכתובות השליחה, מה שמאפשר לכל המשתמשים לקבל שליטה מלאה על שליחת ביטקוין מכתובות הביטקוין שלהם. הביטקוין משמש ככלי השקעה לסוחרים שמטרתם להרוויח מהתנודות במחירו וכן לתשלומים המבוצעים באתרי השוק השחור של הרשת האפלה, כמו Silk Road. הוא שימש גם להעברות כספים בינלאומיות מכיוון שניתן להעביר אותו.

מטבע שקיים רק בצורה דיגיטלית

מטבעות דיגיטליים הם סוג של מטבע שקיים רק בצורה דיגיטלית. הם אינם מגובים בנכסים פיזיים ואין להם בנק מרכזי, מה שהופך אותם לאטרקטיביים יותר עבור מי שמאמין בכוחו של מטבעות קריפטוגרפיים. ישנם סוגים רבים ושונים של מטבעות דיגיטליים בחוץ. ביטקוין הוא הפופולרי ביותר והוא קיים במשך הזמן הארוך ביותר. Ethereum הוא גם פופולרי ומשמש לתשלום עבור עסקאות ב-Ethereum blockchain. סוגים נוספים כוללים Ripple, Litecoin, Monero, Dash ועוד. מטבעות דיגיטליים הם סוג של כסף דיגיטלי המשמש לרכישת סחורות ושירותים. העסקאות נרשמות בפנקס ציבורי מבוזר הנקרא בלוקצ'יין. מטבעות דיגיטליים הפכו לפופולריים יותר לאחרונה בשל אופי המבוזר שלהם, כלומר אין רשות בקרה מרכזית כמו בנק או ממשלה. מטבעות דיגיטליים הם סוג של מטבע שאינו פיזי, אלא מאוחסן בצורה דיגיטלית. מטבעות דיגיטליים קיימים כבר עשרות שנים. אחד המטבעות הדיגיטליים הראשונים היה DigiCash, שנוסד ב-1989 על ידי דיוויד צ'אום, שפעלה על מערכת קריפטוגרפית ושימשה לקניית פריטים דרך האינטרנט. מטבעות דיגיטליים שונים ממטבע מסורתי מכיוון שהם אינם מגובים על ידי אף ממשלה או בנק מרכזי. הם גם משתמשים בקריפטוגרפיה כדי לשלוט בעסקאות ולהסדיר את היצירה של יחידות חדשות.

כותב המאמר: buybit- זירת המסחר לקניה ומכירת ביטקוין