מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

עבודות של מודד מוסמך

תוכן עניינים

 

מודד מוסמך הוא בעל מקצוע אשר התפקיד שלו הוא למדוד שטחים הן לצורך תכנון והן לצורך בנייה. את התכנון יבצע האדריכל או המהנדס סביב הנתונים שייתן לו המודד. לאחר מכן הקבלן יוציא את התוכנית לפועל בהתאם לנתוני המדידה של השטח. מודד מוסמך חייב להיות בעל תעודה שמעידה על כך שהוא עבר הכשרה ספציפית לצורך עיסוק בתחום. הוא יגיע לשטח עם כלי עבודה ספציפיים שבאמצעותם הוא מבצע את העבודה וכמובן, עם ידע מקצועי רלוונטי לצורך ביצוע התפקיד שלו בצורה הטובה ביותר שיכולה להיות.

מתי צריך להזמין מודד מוסמך?

הזמנת מודד מוסמך צריכה להתבצע בשלבים שונים עבור שטחים שבהם עומדים לתכנן בית, בניין או תשתיות. בכדי לבנות על השטח יש צורך במפה מדויקת שלו והמודד יכול לספק את המפה המדוברת. בכל מקרה של שינויים במבנה שיכולים להשפיע על הסביבה, יהיה צורך במדידה וכן, ישנם מקרים ספציפיים שונים שבהם בשל תקנות וחוקי עזר יהיה צורך להזמין מודד מוסמך. סוג נוסף של מדידה הוא מדידה של שטח בית או דירה שכבר נבנו טרם משפצים אותם או במקרה של הוספת ממ"ד. כמו כן, בכל מקרה של סכסוך לצורך ערעור על תשלום הארנונה, ניתן להזמין מודד מוסמך שיבצע מדידה מדויקת לצורך הוכחה לגבי תשלום ארנונה גבוה מדי.

איזה מדידות מודד מוסמך יכול לבצע?

הסמכתו של המודד והכלים שלו, תאפשר לו לבצע מדידות במרחבים פתוחים במרחבים מורכבים מבחינת הגישה אליהם וכן במבנים סגורים. המודד יכול לבצע מדידות לצרכי היתר בנייה שיתבצעו עד חצי שנה לפני הגשת התוכניות, מדידות לצרכי ארנונה במקרה של ערעור על צו ארנונה, הכנות מפות טופוגרפיות הרלוונטיות לצורך הכנת שטח לבנייה או להצבת תשתיות, מדידות פנים של מבנה לצורך שיפוץ ותכנון מחדש של המבנה, מדידת חזיתות הרלוונטי במקרים של מבנים המיועדים לשימור, מדידות לצורך חוות דעת במקרה שבו הגיע סכסוך או אי הסכמה לבית המשפט ויש צורך במומחה, מדידות לסימון מגרש טרם הבנייה לצורך סימון גבולות ועוד.

מעבר לצרכי בנייה, מודד מוסמך יכול להשתלב במגוון עבודות שונות כגון: הקמת תשתיות, סלילת כבישים, עיצוב נוף ועוד.

כיצד בוחרים מודד מוסמך?

אם אתם זקוקים לשירותיו של מודד מוסמך, חשוב מאוד שתדעו שמודד מוסמך חייב לעבור הליך של הכשרה ולימוד ועל כן, עליכם לבדוק האם הוא למד את התחום ועבר את ההכשרה המתאימה. מדובר על תפקיד חשוב מאוד שיש לבצע בצורה מדויקת ועל כן, אין להקל ראש בבחירת מודד מוסמך. ההכשרה של המודד מחייבת אותו להיות בעל תואר אקדמאי או ללמוד את התחום במסגרת התואר שלו. הניסיון שלו מגיע עם השנים ועל כן, עבור עבודות מורכבות אין ספק שכדאי לבחור במודד שיש לו ניסיון רב בתחום. אנו ב-יחידה למדידות נשמח לעזור לכם.