מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

איזה מזרון הכי טוב לגב?

תוכן עניינים

אחד המוצרים הכי חשובים ויחד עם זאת הכי מורכבים לבחירה הוא המזרון שלנו. קיימים אלפי מוצרים ומותגים בשוק ככה שלפעמים זה יכול קצת לבלבל. כל מזרון עשוי מחומרים אחרים, לכל מזרון תכונות אחרות המאפיינות אותו ולכן כאשר אנחנו סובלים מכאבי גב, לא כל מזרן מתאים לנו. לפני שנציג בפניכם איך להתאים מזרון לאנשים הסובלים מכאבי גב ועל מה צריך לשים לב, חשוב להבין קצת יותר לעומק את הנושא המורכב הזה של כאבי גב.

 

מדוע כל כך הרבה אנשים סובלים מכאבי גב?

מהנתונים עולה כי למעלה מ-80% מהאנשים יסבלו במהלך החיים מכאבי גב ולרוב מדובר בכאבי גב תחתון. התופעה מוכרת לא רק בישראל, אלא בעולם כולו עם דגש על מדינות העולם המערבי כמו ספרד, ארצות הברית, קנדה, בריטניה וצרפת. מדובר בכאבים חדים, לרוב כאלה המתפזרים בחלק התחתון של הגב, מתחת לקו הצלעות ומעל העכוז. לעתים הכאב מקרין לעכוז, לרגליים ולאגן. אחת הבעיות עם כאבי גב היא שלא תמיד ניתן לאבחן את הסיבה המדויקת להופעה של הכאבים. זה יכול להיות מישיבה ממושכת (אורח חיים יושבני), עומס גבוה על הגב (אנשים שסוחבים דברים כבדים), פעילות גופנית לא נכונה, השמנת יתר וגם כתוצאה מפגיעות כמו קרעים או מתיחת רצועות ועוד. הגב נחשב לאחד האיברים הכי מורכבים בגוף האדם וגם כאשר המקור ברור לחלוטין כמו למשל במקרה של פריצת דיסק, עדיין ברוב המקרים הטיפול הוא שמרני. ישנם מגוון סוגים של טיפולים לכאבי גב כמו טיפול פיזיותרפי לגב, טיפול באמצעות עיסוי רפואי, דיקור ועוד.

 

שכיחות כאבי גב באוכלוסיה

מהנתונים עולה כי יש כמה קבוצות באוכלוסיה הסובלות יותר מכאבי גב והן: נשים בהיריון, נשים אחרי לידה ונשים מיניקות, ספורטאים מקצועיים, חיילים, אנשים העובדים בעבודות פיזיות וקשישים. כאבי גב יכולים להופיע כמעט בכל גיל אך הם נפוצים יותר אצל צעירים בגילאים 18-22, אצל נשים בגילאי 27-37, גברים צעירים בגילאי 29-34, מבוגרים בגילאי 40-57 וקשישים בגילאים 70-76.

 

כאבי גב כרוניים לעומת כאבים חולפים

כאבי גב כרוניים הינם כאבים שלא חולפים אחרי טיפול בין אם זה טיפול שמרני כמו טיפולי פיזיותרפיה, תרופות לטיפול בדלקת ואפילו טיפול כירורגי כמו ניתוח, מדובר בכאב המלווה את האדם הסובל ממנו בחיי היום יום שלו והופך בשלב מסוים להיות חלק בלתי נפרד ממנו. לעומת זאת, ישנם כאבי גב שבאים והולכים. לעתים מדובר בכאב חד שחולף לאחר מספר ימים ואינו חוזר או חוזר אחרי תקופה ארוכה כמו כמה חודשים או אפילו שנים.

 

איך להתאים מזרון לסובלים מכאבי גב?

למזרון עליו אנחנו ישנים השפעה משמעותית על איכות השינה שלנו, עם כך אי אפשר להתווכח. רבים בטוחים כי מי שסובל מכאבי גב צריך לישון על מזרן קשה. מדובר במיתוס ולא נמצא שום קשר בין השניים. מומלץ דווקא לבחור במזרון חצי קשה. הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא לאפשר לעצמכם לנסות את המזרון. כיום, רוב החברות והמותגים המובילים מעניקים תקופת התנסות ואם תבחרו מזרון ותרגישו שיפור משמעותי בכאבי הגב שלכם, כנראה שעשיתם בחירה טובה. מזרון מומלץ להחליף בין 6-9 שנים בהתאם לצורך ולרמת השחיקה של המזרון.