מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

איפור במה – אמנות למען אמנות

תוכן עניינים

תחום האיפור הוא עשיר ומגוון וכולל בתוכו תתי תחומים רבים ובהם את איפור הבמה. כל איפור הוא חלק בלתי נפרד מעולם האומנות, אך כשמדובר באיפור במה – השמיים הם הגבול, ואין ספק שמדובר על אחד התחומים המסקרנים, האהובים והייחודיים בתחום האיפור. אם פעם ראיתם דמות מטורפת בסרט, או תהיתם כיצד שמחקן על במה נראה באמת פצוע, הרי שזה נעשה בזכות איפור במה מקצועי. אז מה מייחד את תחום האיפור הזה, כיצד הוא שונה מכל התחומים האחרים ואיפה אפשר ללמוד אותו מקצועית? כדאי להמשיך לקרוא.  

מה מייחד איפור במה?

עקרונות האיפור לבמה שונים מהעקרונות של האיפור המקצועי המיועד לאירועים ולאופנה, לכלות וליום יום. מי שלומד את התחום לעומק מגלה שהידע והניסיון המתאימים לאיפור גוף ופנים לבמה יקנה להם את האפשרות לעסוק באיפור עבור סרטים, סדרות טלוויזיה, במה וגם אופנה. סוג איפור זה דורש תכנון מדוקדק ביותר, תרשים מוכן מראש והבנה מעמיקה בחומרים שונים ליצירת אפקטים מתאימים. לעיתים מדובר על שכבות רבות של איפור שיש לדעת כיצד ליישם כדי ליצור את האפקט המתאים. 

בדרך כלל מקובל להתחיל את האיפור עם סקיצה ובחינת הצורך בחומרי איפור שונים להשגת המטרה הסופית. כל תחום האיפור מצריך הבנה מעמיקה באנטומיה ובמבנה הפנים, אך באיפור במה קיימת גם יצירתיות רבה והבנה מעמיקה של חומרים והתכנון שלהם. איפור הבמה בא לממש חזונות של יצירה, להדגיש תווים טבעיים, ליצור אפקטים ייחודיים ולהידמות למציאות. 

מה חשוב שיכלול איפור במה?

בתחום איפור הבמה נעשה שימוש בצבעים ייחודיים ובחומרים שלא נראה בדרך כלל באיפור המסורתי. ביצירת האפקטים ישנה חשיבות רבה לשימוש בחומרי גלם איכותיים במיוחד, עמידים ושאינם נמרחים וכל זאת על שכבות איפור בסיסיות שמקבעות את האיפור. יש שימוש באפקטים שונים של צבעים ושיטות איפור, כל זאת באמצעות שימוש בטכניקות מגוונות של השימוש בחומרים.

אין כל ספק שהשימוש בחומרי איפור איכותיים הם אלו שהופכים את האיפור למקצועי יותר. כך גם בכל הנוגע לשימוש במברשות איפור ותכשירים משלימים לאיפור. כל מי שעוסק בתחום חייב בתיק עבודות מקצועי ומגוון שיראה את סך כל היכולות שלו, כמו כן, עליו להחזיק בציוד איכותי שתואם את תיק העבודות כדי שיוכל לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. 

היכן ניתן ללמוד איפור במה או בכלל איפור מקצועי?

לימודי איפור במה ניתן ללמוד במסגרת מקצועית לאיפור. לא מדובר על תחום אותו אפשר ללמוד על רגל אחת, ומי שרוצה להשתלב ברצינות בתחום כתעסוקה עיקרית או חלקית חייב להשקיע את המאמץ כדי ללמוד את הבסיס כמו את הניואנסים הקטנים שהופכים את איפור הבמה למה שהוא. 

בתי הספר לאיפור מציעים את הקורס כתחום בפני עצמו, וכאשר הוא מבוצע על ידי אנשי מקצוע מנוסים בתחום ניתן ללמוד מניסיונם רבות. התחום המסקרן יכול לפתוח דלתות רבות לתעסוקה מלאת תשוקה ועניין באחד מתחומי הבמה המעניינים והיצירתיים ביותר. עם זאת, בוגרי הלימודים יהיו חייבים להחזיק בתיק עבודות מקצועי, מגוון וייחודי כדי לשבות את עיני המעסיקים. 

לפרטים על קורס איפור מקצועי הקליקו כאן