מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

האם ביומטריה היא העתיד של עולם התשלומים?

תוכן עניינים

המונח ביומטריה מתאר תהליך, שבו התכונות הביולוגיות והפיזיות של אדם מזוהות ומתועדות על ידי מכשיר או מערכת אלקטרונית, כאמצעי לאישור הזהות שלהם. כמה מהשיטות הנפוצות ביותר בתחום כוללות סריקת טביעות אצבע, זיהוי פנים, זיהוי קול וזיהוי קשתית העין.

השימוש בביומטריה גדל בשנים האחרונות, ועל פי סקר של ויזה משנת 2017 הצרכנים מוכנים למהפכה: מבין המשתתפים בסקר הגדול, כשני שלישים (65%) כבר נתקלו באמצעים כאלה ומבינים את השימוש.

ביומטריה בתשלומים

אחד השימושים העיקריים של ביומטריה הוא אימות עבור ביצוע תשלום. בזכות ביומטריה, ניתן להשתמש במכשירים ניידים כדי לאמת זהות של בעלי כרטיסים, ולבטל את הצורך שלהם לזכור קוד סודי או סיסמה.

בעבר, השימוש בביומטריה היה שמור ליישומים שדורשים אבטחה גבוהה במיוחד, אך כעת התחום עובר למיינסטרים.

מחקר שנערך לאחרונה על ידי Juniper Research, צופה כי ביומטריה ניידת תאמת 2 טריליון דולר בתשלומים מרחוק או בחנויות בשנת 2023, וזאת לעומת כ-124 מיליארד דולר בשנת 2018. המחקר גם מעריך שלמעלה מ-80% מהסמארטפונים יהיו בעלי חומרה ביומטרית כלשהי עד 2023.

סוגי ביומטריה

ניתן לחלק אימות ביומטרי לשני סוגים – ביומטריה פיזיולוגית וביומטריה התנהגותית. דוגמאות לנתונים פיזיולוגיים הם טביעות אצבע או צורת הפנים של האדם. למשל, סורק טביעות האצבע Touch ID של חברת אפל משתמש באימות טביעת אצבע, כדי לפתוח מכשירי אייפון ואת הארנק הנייד של אפל.

מנגד, נתונים התנהגותיים עשויים לכלול גורמים כמו דינמיקה של הקשות (קצב ההקלדה שלכם), דינמיקה של חתימה (הלחץ המופעל והמהירות שבה אתם משתמשים במסך המגע) או האופן שבו אתם משתמשים בעכבר.

ביומטריה פיזיולוגית מציגה מדדים קבועים, בעוד המדדים ההתנהגותיים עשויים להשתנות לאורך החיים. ען זאת, על ידי שילוב על טכניקות למידת מכונה והערכת סיכונים, גם ביומטריה התנהגותית עשויה לתרום רבות.

היתרונות של ביומטריה בתשלומים

אבטחה גבוהה

ביומטריה מאפשרת לכם להוכיח את זהותכם באמצעות מאפיינים ייחודיים שלכם, וכך מורידה משמעותית את הסיכוי לגניבות ולהונאות.

חווית לקוח משופרת

ביומטריה מספקת רמת חיכוך נמוכה יותר בתשלומים מאשר סיסמאות. השימוש באימות ביומטרי לתשלומים מהיר ונוח.

יתרון תחרותי לעסקים

שימוש ביומטרי בתשלומים עוזר להגביר את אמון הלקוחות בעסק. איומי אבטחה מתפתחים כל הזמן, אז חשוב להכיר את המגמות החדשות שצצות כדי לעמוד בקצב ולגבור על מתחרים עסקיים.

העתיד של ביומטריה

על פי הסקר האחרון שערכה ענקית התשלומים ויזה על הנושא, 67% מהצרכנים מעוניינים לבצע תשלומים באמצעות טכנולוגיית טביעת אצבע בעתיד, ויותר מ-50% טוענים שיעברו חברת כרטיסי אשראי או בנק שלא יציעו אמצעים לאימות ביומטרי בעתיד הקרוב.

הסקר של ויזה נערך בקרב 1,000 אמריקאים מבוגרים, המשתמשים בכרטיס אשראי או בכרטיס חיוב אחר אחד לפחות ו/או משלמים באמצעות הנייד.