מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

המדריך לבחירת סוג הקרמיקה לבית

תוכן עניינים

כמעט בכל בית בישראל יהיה ריצוף קרמיקה, בין אם בכל הבית ובין אם בחלקים נרחבים ממנו. כאשר בוחרים את סוג הקרמיקה לבית, יש לחשוב קודם כל על סגנון העיצוב הכללי של הבית, וגם לרדת לפרטים של סגנון העיצוב העתידי. איך בוחרים את הקרמיקה לבית ואילו טיפים כדאי להכיר לפני שבוחרים? הכנו עבורך מדריך שיסייע לך רבות, כדאי להמשיך לקרוא.

 

סוגי אריחים

ישנם כמה סוגים עיקריים של אריחי קרמיקה לשימוש ביתי, להלן כל אחד מהם ותכונותיו:

גרניט פורצלן – זוהי אחת הקרמיקות הנפוצות בבתים כיוון שהיא עמידה מאוד בפני שחיקה וניתן לבצע בה תיקוני ליטוש לאורך השנים כדי לחדש אותה. האריחים אינם מזוגגים ויתרון בולט נוסף שלהם הוא שיש להם עמידות גבוהה למים ולכן הם מתאימים לכל חדרי הבית וגם לשירותים ומקלחות. כמו כן, הן קלות מאוד לחיתוך והתאמה ובידיים מיומנות התוצאות של הריצוף יהיו מדויקות ואסתטיות במיוחד.

טראצו – או בלטות כמו שאנחנו מכנים את הזוג הזה של הקרמיקה. הם עמידים במיוחד למכות ונחשבים פחות יפים מסוגים אחרים כאשר הם מורכבים משתי שכבות, יציקת בטון ועליה שכבת מוזאיקה שעשויה מאבנים קטנות, חול ים וקוורץ. יש כמה סוגים של טראצו והם סומסום ופלחי שיש כשלכל אחד מהם יתרונות וחסרונות משלו אותם יש להתאים באופן מדויק לכל בית ולכל שימוש.

רזינה – זהו שיש משוחזר שעשוי מ-10% תוספים פולימריים ו-90% חומר קרמי טבעי. השימוש בחומרים אלו במידות המדויקות יוצר אריחים יפיפיים ומבריקים אך עמידותם למים נחשבת נמוכה.

טרה קוטה – אריחים שאינם מבריקים או מזוגגים ומתאימים לחצרות וגינות בצבעי חרס טבעיים.

 

כיצד בוחרים קרמיקה לסגנונות עיצוב שונים?

יש שני סגנונות עיצוב עיקריים בבתים בישראל והם העיצוב המודרני והעיצוב הכפרי. לבית המודרני ניתן לבחור ממגוון עיצובים, בגוונים בהירים או כהים על פי הטעם האישי, בדרך כלל ריצוף מבריק עם אריחים גדולים מבחינת המידה. כדאי לבחור צבע שיגדיל את חלל הבית, רצוי צבע אחיד ולא מקושקש, בקווים ישרים וכמובן שיתאים לריהוט של הבית.

לבית הכפרי ניתן לבחור אריחים שיוסיפו חום, לכן רצוי לבחור בגוונים ותצורות שיסייעו להשיג את מראה הווינטאג' בבית. ניתן לשלב צבעים פסטליים וכמובן שכדאי לחשוב הלאה על עיצוב שיהיו בו פרזולים שונים, וילונות צבעוניים, שטיחים וכמובן ריהוט חמים ומזמין.

 

מה כדאי לדעת לפני שבוחרים קרמיקה לבית?

שנייה לפני שמגיעים אל חנות חומרי בניין בירושלים ובוחרים את הקרמיקה, כדאי לדעת כמה דברים. אם מדובר על בית בו יש בעלי חיים, לא כדאי לבחור ריצוף בהיר או לבן כי לכלוכים ושריטות מיד יבלטו החוצה, וכך גם כאשר מדובר על בית עם ילדים קטנים. לא מומלץ להתפשר, כאשר בוחרים קרמיקה בירושלים כדאי לבחור בחיפוי איכותי שיחזיק מעמד שנים רבות ושניתן יהיה לחדש אותו. תמיד מומלץ לרכוש קרמיקה עודפת, כדי שתהיה לנו כזו במקרה שיהיה צורך לבצע תיקון בבית, למשל תיקון צנרת שגורם לפגיעה באריח או שאריח נשבר. את האריחים הנוספים מומלץ לשמור במקום מוגן, למשל במחסן או בוידם, לעיתים אין בהם צורך לאורך שנים רבות ופתאום הצורך מתעורר. אף אחד לא רוצה למצוא עצמו מתחיל לחפש את סוג הקרמיקה המדויק שנבחר לבית בעת הריצוף, ועוד יותר – לא להצליח למצוא אותו בכלל.

לסיכום, התאמה מדויק, הסתייעות באנשי מקצוע ובחירה בקרמיקה איכותית יובילו כולם לתוצאה הרצויה. לאחר מכן נותר רק ליהנות מהקרמיקה לאורך שנים רבות.