מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

הקמת חברה בישראל

תוכן עניינים

הקמת חברה בישראל

אין זה פשוט להקים חברה בישראל למרות שלמתבונן מן הצד ייראה שיש לא מעט עסקים וחברות במדינה. הרגולציה מאד לא פשוטה ובאמת פעולה זו שמורה למי שהנושא של הקמת חברה בוער בעצמותיו ומהותי עבורו. יש אנשים רבים שחולמים על עסק משלהם, על חברה שהם בעצמם ינהלו, יצליחו וישגשגו והם לא מוכנים לוותר על שלא ישיגו את המטרה הזאת. כתלות בתחום העיסוק או בעולם התוכן המדובר – הם צריכים לדעת בדיוק מה עליהם לעשות, אילו אישורים או רישיונות הם צריכים להנפיק ואל אילו גופים הם צריכים לפנות על מנת לבקש את מה שדרוש להם לשם תפקוד נכון ויעיל של החברה, לאחר שתקום. מומלץ מאד לבצע את התהליך המורכב בסיוע או ליווי צמוד של אנשי מקצוע שמבינים מה בדיוק צריך לעשות, שיש להם ניסיון בתהליכים דומים ויוכלו לכוון את התהליך לכיוון של הצלחה בטוחה כמה שיותר מהר.

 

מה צריך בשביל להקים חברה בישראל?

יש מי שמקים חברה יש מאין ויש מי שכבר יש לו עסק עצמאי וצריך מבחינה בירוקרטית או רגולטורית צריך לבצע שינוי ולהפוך את העסק לחברה מכל מיני סיבות – שינוי במהות או בתחום העיסוק, שינוי במחזור ההכנסות או גידול מבחינת העובדים בחברה. לכל אחת מהאפשרויות האלה יש חשיבות ומשמעות ומכאן ההמלצה להסתייע לשם כך באנשי מקצוע מעולם ליווי העסקים. כתלות בתחום העיסוק – צריך להבין אילו אישורים נדרשים. לדוגמה, אם מדובר בהקמת חברה שעוסקת בתחום של מזון או הסעדה – הרי שצריך לקבל אישור של משרד הבריאות על אחסנה נכונה של חומרי גלם או מוצרי מזון, צריך להציג בטחונות כספיים לכך שיש לחברה על מה להישען במקרה וחלילה ההצלחה לא תגיע כל כך מהר כפי המצופה, יש לפתוח תיקים ברשויות המיסים כחוק – רשם החברות, מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי וכמובן שצריך להצטייד בכל מה שדרוש מבחינת התפקוד היומיומי והמקצועי של החברה מיד כשתקום.

 

מה עושים אחרי שמקימים חברה?

כאשר בוצעו כל הפעולות לשם הקמת החברה והיא כבר עובדה מוגמרת בשטח – יש הרבה עבודה של מתן שירות ללקוחות, שמירה על מחסן ומלאי תקינים, ביצוע פעולות של שיווק וקידום וכמובן כל מה שרשת האינטרנט מציעה לעסקים וחברות – שיווק דיגיטלי, בניית אתר אינטרנט, הקמת עמוד עסקי ברשתות החברתיות ועוד. אפשר בעצם לומר שהקמת החברה היא רק השלב הראשון בתהליך ארוך של פעילות החברה ובעצם רק לאחר שהחברה כבר הוקמה היא מתחילה לפעול וכמובן שיש הרבה מה לעשות. כתלות במוצרים או השירותים שיוצעו ללקוחות אפשר יהיה להחליט על חברת שליחויות, על דרכי הרכישה שתהיינה אפשריות (רכישה טלפונית, פיזית בחנות או דרך אתר האינטרנט) וכמובן דרכים ליצירת קשר ישיר עם בעל החברה או העובדים המקצועיים.

 

להקים חברה ולהגשים חלום

יש לא מעט אנשים שבשבילם הקמת חברה היא הגשמת חלום. יש מי שהחלום שלו נובע מכך שהיה עסק משפחתי בדורות קודמים של המשפחה שלו והיה זה אך ברור שגם הוא עצמו יפנה לאותו הכיוון, ייתכן ואותו יזם חולם על רעיון שבוער בעצמותיו והוא רואה אותו כחזון ויעד להגשמה אישית ויש את מי שמתן שירות או מכירת מוצרים ללקוחות זה מה שמעניין אותו והוא חולם על הסיפוק שהוא יביא ללקוחות שלו, על השמחה שבשירות יעיל, טוב וחיובי או ביצירת חוויית לקוח כזאת שהרבה לקוחות ירצו לחזור אליו שוב ושוב.

אנחנו בחברת שירותים משפטיים אקספרס נדאג לכם לפתיחת חברה בישראל, ונסביר לכם מאיפה מתחילים, מה צריך לעשות, ומה אסור לפספס בתהליך הזה.