מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

תכנית ארגון בטיחותי של אתר בניה – מה היא כוללת?

תוכן עניינים

העובדים שעובדים באתרי בנייה חשופים מידיי יום לסכנות שונות. מהסיבה הזאת חובה לבנות תכנית בטיחות לאתר בניה שאמורה להוריד את מפלס הסכנה. אומנם במקום כזה מידת הסכנה תהיה גבוהה, אך עדיין יהיה ניתן להוריד אותה – אפילו במעט. התוכנית אמורה להיות זאת שתאפשר לכם לפעול בצורה נכונה במקרה אסון. חלק גדול מהסכנות מתרחשות בכל זמן, ואינכם יכולים לדעת מתי בדיוק יהיה אסון. ברגע שיש תוכנית סדורה כל אחד יודע מה הוא אמור לעשות במקרה כזה.

 

שילוט אתר הבניה וגידורו

על מנת שיהיה ניתן למנוע את האסון הבא ישנו צורך לשלט את אתר הבניה. השילוט יזהיר את העובדים מפני מקומות בעייתיים שמביאים איתם מידת סכנה מסוימת. אם לא יהיה שילוט מתאים בתוך אתר הבניה, מידת הסכנה תעלה בהתאם. בנוסף אזורים מסוכנים חובה לגדר על מנת למנוע מעבר חופשי. כך מי שיעבור את הגדר יבין כי הוא לוקח על עצמו את הסיכון.

 

חלוקת תפקידים בזמן אסון

בזמן אסון עשוי להיות בלגן גדול מאוד בתוך אתר הבניה. בטח כאשר כל אחד מהעובדים ירצה לקחת את המושכות לידיים שלו. הבלגן בזמן אסון הוא קריטי מאוד, בטח כאשר החובה היא לפעול בצורה מהירה וממוקדת. בתוך תכנית ארגון בטיחותי של אתר בניה חובה שתהיה חלוקת תפקידים. כלומר לכתוב בצורה ברורה מי מהעובדים נדרש לפעול במקרה של אסון כזה או אחר. ברגע שישנה חלוקה ברורה של התפקידים לא אמורות להתרחש בעיות.

 

פירוט מקיף של הסיכונים הקיימים

הסיכונים השונים באתרי בנייה עשויים להשתנות בהתאם לאופי העבודה. בכל אתר בנייה חובה לסקור את כל האפשרויות השונות וגם לפרט אותן בתוך התוכנית. כך יהיה ניתן לראות כי אתם עשיתם מה שנדרש על מנת להכין את עצמכם לכל תרחיש. אם לא תכינו את עצמכם לכל תרחיש, המצב עשוי לצאת משליטה מבלי שתשימו לב. האחריות שלכם היא ליידע את העובדים על הסכנות השונות על מנת שהם יהיו ערוכים אליהן. ברגע שכולם מודעים לסכנה, אין סיבה שהיא תופיע ללא כל הכנה מוקדמת.