מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

טיול להודו – איך מתכננים טיול וכיצד נכון להגיע להודו?

תוכן עניינים

אחת המדינות המעניינות ביותר בעולם וללא ספק אחת המדינות המהוות מוקד משיכה עבור צעירים ומבוגרים היא הודו. המדינה השוכנת בתת היבשת ההודית במזרח אסיה, נחשבת מזה עשרות שנים לאחת המדינות הכי מיוחדות בעולם, ולכן זה לא מפתיע שמדי שנה מגיעים אליה תיירים רבים, בפרט צעירים ומבוגרים מישראל.

אם עד לפני מספר שנים נהגנו לחשוב שרק צעירים אחרי צבא מגיעים לטייל בהודו, אזי שהיום אנחנו יכולים לראות זוגות, משפחות עם ילדים ואפילו פנסיונרים רבים בוחרים לחסוך כסף ולבקר במדינה. חלקם עושים זאת באופן עצמאי, אחרים עושים זאת באמצעות טיולים מאורגנים או טיולים בתפירה אישית, קרי כאלה שתוכננו על ידי גורמים מקצועיים אך הם יוצאים אליו לבד, ללא מדריך או קבוצה.

טיול להודו הוא דבר לא פשוט אך מאוד מהנה. הוא לא פשוט מאחר ומדובר באחת המדינות הגדולות בעולם ונסיעה מיעד ליעד יכולה להימשך שעות ארוכות ולעיתים אפילו כל הלילה. כמו כן, זו לא נסיעה פשוטה מאחר והדרך הטובה ביותר להגיע ממקום למקום היא באמצעות רכבת, שכן אופציות אחרות הן הרבה פחות נוחות ושימושיות.

 

כיצד מתכננים טיול להודו

כשרוצים לתכנן טיול להודו יש לקחת בחשבון מספר נקודות:

ראשית, מתי מתכננים לבקר במדינה. ההמלצה היא לעשות זאת החל מדצמבר עד אפריל-מאי, זו נחשבת התקופה החמה. לאחר מכן מתחיל החורף והוא עלול להיות מסוכן.

שנית, יש לקחת בחשבון שבשביל לבקר בהודו צריך לקבל ויזה מהשגרירות. אפשר להזמין ויזה לשלושה חודשים, שנה ויותר. יש לציין, במקרים מסוימים תנאי הויזה מחייבים לעזוב את הודו ולחזור אליה, על מנת שיהיה ניתן לנצל את כל משך התקופה לשהייה במדינה.

שלישית, יש לתכנן מסלול הגיוני לטיול. מאחר והודו היא מדינה גדולה, אזי שניתן להחליט האם המסלול יכלול אזור מסוים, נניח את אזור הדרום או אזור הצפון בלבד, או שמא המסלול יכלול את כל האזורים, ואז נצטרך לחפש דרכים כיצד להגיע מאזור לאזור ולחסוך זמן.

ארבע, הודו היא מדינה שחלקים מסוימים שלה הם מאוד לא מפותחים, זה נכון גם הערים הגדולות והקטנות וזה נכון לגבי הדרכים המובילות בין יישוב ליישוב. חשוב לקחת את זה בחשבון בשביל להיות מוכנים לקראת מה שעומדים לראות ולחוות.

חמש, התרבות ההודית היא מאוד מיוחדת ויחד עם זאת מאוד שמרנית ומסורתית. יש לדעת מה אסור ומה מותר וכיצד צריך להתנהג במדינה.

 

איזה טיול יכול להתאים לכם?

כאמור, ישנם סוגים שונים של טיולים להודו. אפשר לעשות טיול באופן עצמאי ואז אתם אחראים על המסלול ועל כל מה שקשור לתכנון הטיול. אפשר להצטרף לקבוצה ומדריך ולצאת במסגרת טיול מאורגן, אז אתם לא צריכים להחליט שום דבר, יש מי שיעשה זאת עבורכם. יש לכם גם אפשרות לצאת לטיול מתוכנן שגורם מקצועי יבנה עבורכם את המסלול ואתם תצאו אליו ללא מדריך ובאופן עצמאי.