מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

טיפים לבחירת נוטריון

תוכן עניינים

 

מה אתם צריכים לדעת לפני שאתם בוחרים נוטריון? האם זה בכלל צריך לעניין אתכם מיהו הנוטריון, או שזה צריך להעסיק דווקא את מי שמבקש מכם את אישור הנוטריון למסמכים שאתם מגישים? כדי שתוכלו לעבוד נכון יותר עם נוטריונים, אנחנו היחידה לשירותים נוטריונים ריכזנו עבורכם מספר טיפים לבחירת נוטריון אותם תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

 

בדקו היטב את הדרישות מכם

אישור נוטריון נדרש מכם בדרך כלל כאשר אתם מגישים מסמכים לרשות שלטונית או לכל גורם אחר, המבקש לוודא את האותנטיות של המסמכים אותם אתם מגישים. במרבית המקרים כל שיידרש מכם הוא אישור נוטריון ואין כל מגבלה לגבי זהות הנוטריון, ההסמכה שלו או המוניטין שלו. כפי שתראו להלן, במקרה כזה ישנו טיפ מאוד חשוב שאתם רוצים להכיר, אבל אם זה לא המצב ואם כן מבקשים מכם לעמוד במספר קריטריונים בבחירת הנוטריון, חשוב שתכירו אותם כדי שלא תצטרכו לשלם פעמיים.

 

בחרו את הזול והמהיר ביותר

בכל מקרה בו אתם צריכים אישור נוטריון לטובת אישור האותנטיות של המסמכים שלכם ואין כל דרישה ספציפית מכם לגבי זהותו והסמכתו של הנוטריון, הטיפ החשוב ביותר מבחינתכם הוא לבחור בנוטריון הזול ביותר והמהיר ביותר. יחד עם זאת, עליכם לוודא שאתם אכן פונים לנוטריון מוסמך ומורשה מטעם משרד המשפטים ושהוא מתאים לאישור המסמכים הספציפיים אותם אתם צריכים לאשר. כך למשל, אם מדובר במסמך בשפה זרה, חשוב שהנוטריון ידע לתרגם את אותו מסמך או פשוט יכיר לעומק את השפה בה כתוב המסמך. אם ווידאתם את הסמכתו, רישויו ויכולותיו של הנוטריון, בחרו פשוט בזול ביותר ובזה שיכול לספק לכם את השירות במהירות הרבה ביותר.

 

ודאו הסמכה ורישוי

את הטיפ הזה כבר הזכרנו קודם לכן, אבל בתהליך של בחירת נוטריון, מדובר באחד הפרמטרים החשובים ולכן נקדיש עבורו טיפ נפרד. נוטריון הוא למעשה עורך דין שעבר הכשרה וקיבל הסמכה לנוטריון מטעם משרד המשפטים. גם אם יש לכם חבר עורך דין שמוכן לחתום לכם על המסמכים ללא עלות, זה עדיין לא מספיק. בכל מקרה שבו אתם זקוקים לאישור נוטריון, חשוב שתוודאו את ההסמכה והרישוי של הנוטריון אליו אתם פונים. זה מספיק בדרך כלל שהנוטריון מצהיר על כך בפניכם ושיש לו חותמת נוטריון עם מספר רישוי ואם אתם רוצים להיות לגמרי על הצד הבטוח, תוכלו לבקש לראות את תעודת ההסמכה. עורך דין רגיל ללא הסמכה לנוטריון לא יספיק לעניין זה, ואת זה חשוב מאוד להבין.

 

מוניטין יכול להיות חשוב

בכל מקרה בו אתם נדרשים להציג אישור נוטריון כחלק מתהליך משפטי, חשוב שהנוטריון אותו אתם בוחרים יהיה בעל שם ובעל מוניטין, מוכר על ידי בתי המשפט. ככל שהנוטריון יהיה מוכר יותר ובעל שם טוב יותר, כך יתייחסו למסמכים שלכם ברצינות רבה יותר.