מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

איך מקבלים החזרי מס

תוכן עניינים

 

מס הכנסה גובה לעיתים סכומים גבוהים יותר ממה שאמור לגבות בפועל מהאדם ועל כן, ניתן לקבל את הסכומים הללו בחזרה. חשוב מאוד לזכור שאם מס הכנסה גבה מכם סכום גבוה יותר ממה שהיה צריך לגבות הוא לא יחזיר לכם באופן עצמאי את ההפרש ובכדי לקבל אותו, עליכם להגיש בקשה להחזר מס. אם אתם תוהים איך מקבלים החזר מס, כדאי מאוד שתקראו את המאמר הבא.

למי מגיע החזר מס?

להחזר מס זכאי כל אדם ששילם מס הכנסה גבוה יותר מכפי שהיה צריך לשלם במהלך שנת המס. סכום המס נבדק בסוף שנת המס ואז נבחן סך המס ששילם האדם בפועל לעומת המס שהוא היה צריך לשלם. החזרי מס נובעים בעיקרם מכך שברמה החודשית ניכוי מס במקור על ידי המעביד לא תואם לגובה ההכנסה השנתית של העובד. חוסר התאמה זאת אצל עובדים שכירים יכול לנבוע מסיבות שונות כגון: אי רציפות בעבודה, אי הצהרה או טעויות בסעיפי הניכוי והפטור השונים להם זכאי העובד ועוד.

כיצד תדעו אם מגיע לכם החזר מס?

בכדי לדעת אם מגיע לכם החזר מס, תוכלו להגיש בקשה רלוונטית. לצורך הגשת הבקשה יש לאסוף את כל המסמכים הרלוונטי ולערוך את החישוב הראשוני באמצעות מחשבון של אגף מס הכנסה או כל מחשבון אחר המפורסם ברשת. כיום ניתן לחסוך זמן ולפנות לאיש מקצוע שינהל עבורכם את כל מה שקשור לבקשת החזר מס וזאת בכדי שהבקשה תוגש בצורה מהירה ויעילה יותר. ישנם מקרים נפוצים שבהם מגיע לאדם החזר מס ועל כן, אם אתם מהווים חלק מהמקרים הללו אין ספק שכדאי לכם להגיש בקשה: אם עבדתם באופן חלקי במהלך השנה עקב אבטלה, חופשה ללא תשלום, חילופי עבודות או כל מקרה אחר, אם החלפתם מקום עבודה במהלך השנה מבלי לבצע תיאום מס, אם עבדתם בחול במקביל לעבודה בישראל, אם שיניתם סטטוס כלשהו כגון: נולד לכם ילד, התחתנתם או התגרשתם, אם עברתם לאזור עדיפות לאומית, אם אתם עולים חדשים במשך שלוש השנים הראשונות שלכם בארץ אם אתם חיילים משוחררים הזכאים לפטור ממס בשנתיים הראשונות לאחר השחרור, אם הפקדתם לקרן פנסיה, קופות גמל וביטוח חיים באופן עצמאי, אם סיימתם תואר ראשון ועוד.

הגשת בקשה להחזר מס

כיום ניתן להגיש בקשה להחזר מס באופן עצמאי כאשר יש צורך למלא טפסים ייעודיים לצורך הגשת בקשה זאת וכן לצרף את כל המסמכים הרלוונטיים. ישנם אנשים שבוחרים לחסוך זמן וכוח על התהליך הבירוקרטי התובעני המדובר ופשוט בוחרים באנשי מקצוע מיומנים ובעלי ניסיון בתחום לצורך הגשת בקשה להחזר מס עבורם. אין ספק שבחירה באנשי מקצוע מעין אלה יכולה לחסוך לכם זמן יקר וכן, לאפשר לכם לקבל את ההחזר שמגיע לכם בצורה מהירה וקלה יותר.

לשאלות נוספות בקרו באתר https://portalmisim.co.il/