מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

כיצד קיר שקוף במשרד מייצר תחושה של ביחד – ואיך מייצרים הפרדה?

תוכן עניינים

כדי לייצר פרודוקטיביות במשרד ולעודד מוטיבציה בקרב עובדים, יודע כל מנהל, כדאי לייצר תחושת שייכות. כאשר אנשים עובדים ביחד כקבוצה, הם מרגישים שלכל אחד מהם יש חלק חשוב בתוך המערכת, הם מסייעים זה לזה ובכוחות מאוחדים מצליחים להגיע ליעדים גבוהים שוב ושוב. זוהי הסיבה שבמשרדים רבים, לא קיימת הפרדה של קירות בטון אטומים אלא משטחי זכוכית, המקנים מראה גדול ופתוח, גם אם המשרד עצמו סגור. המטרה היא, אמנם, להעניק לעובדים הרגשה שהם חלק מקבוצה – אבל למרות זאת, חשוב לאפשר נפרדות במקומות העבודה וכדאי לדעת כיצד לעשות זאת נכון.

מדוע כדאי שתהיה הפרדה בין חללים במשרדים גדולים?

יש להניח שבמהלך יום עבודה רגיל, מרבית הפעילויות במשרד יאפשרו שהות "שקופה" ולא יהיו בעייתיות בהיבט של הניראות, עבור כל האנשים הנמצאים במשרדיהם. עם זאת, בסיטואציות מסוימות ייתכן ותידרש הפרדה ואטימה ויזואלית, המאפשרת פרטיות ולו לפחות בשביל אנשים המגיעים אל המשרד לביקור, כאלה שהמפגש עמם – בין אם הוא חברתי או עסקי, הינו דיסקרטי או מצריך שקט ויזואלי.

וילונות גלילה יכולים להוות פתרון מצויין עבור משרדים מסוג זה: מחד, כאשר הם מוגפים, הם מעניקים את האטימה ומבטלים את השקיפות של קירות הזכוכית. מצד שני, ניתן לפתוח אותם לחלוטין וליהנות מן היתרונות של השקיפות. הדינמיות הזו של החציצה בין משרדים קטנים הממוקמים זה לצד זה בתוך מבנה אחד גדול, היא בדיוק מה שמאפשר את הדינמיות של העבודה עצמה – ואת מתן המענה המיטבי, עבור צרכי העובדים עצמם במצבים השונים שהם נדרשים להם, במסגרת מילוי תפקידם במקום העבודה.

היתרונות של חציצה דינמית באמצעות וילון

תחושת ניכור בתוך מקום העבודה, היא עניין נפוץ אך לא מספיק מדובר. אצל עובד ששוהה בתוך משרד ויושב אל מול קיר דומם, מבלי לראות אף עמית או קולגה במהלך שעות ארוכות, עלולה להיווצר תחושת בדידות – כמנהלים, חשוב שתנסו להתרחק כמה שיותר מן המצב הזה. וילונות גלילה מעניקים עצמאות לכל מי ששוהה במשרד ומבקש להחליט בכוחות עצמו, האם לאפשר לאנשים סביבו להביט אל תוך המתרחש במשרד פנימה, או לא.

במקומות עבודה שבהם הרעיון הוא לייצר תרבות ארגונית "שקופה", יש להניח שאכן ברוב שעות העבודה – העובדים וגם המנהלים, יבחרו שלא להגיף את הוילון, אלא בסיטואציות שמחייבות לעשות זאת מסיבות שונות.

כדאי להתאים את הוילונות לעיצוב הפנים במשרד

התאמה בין עיצוב וילונות גלילה לבין יתר האלמנטים במשרד, לרבות ריהוט, פריטי נוי ומכשירי החשמל אפילו, תייצר הרמוניה ותוסיף להרגשה כי בתוך המשרד מתקיימת פעילות ייחודית, מה שכמובן מוסיף לרצון של עובדים להשתייך למקום. מגוון אפשרויות הבחירה המוצעות בחברת אקספרס דיזיין, יעזרו לכם לבנות בצורה חכמה את המראה הנכון עבור המשרד, כזה שיגרום לכם להרגיש שאתם עובדים בסביבה נעימה ומלכדת.