מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

כל מה שצריך לדעת על גישור משפחתי

תוכן עניינים

משפחה היא הדבר הכי חשוב בחיינו, לא משנה באיזה נקודה אנו נמצאים. כאשר תצטרכו להיעזר במישהו קרוב, לרוב זה יהיה בבן משפחה שאתם סומכים עליו. עם זאת לאורך השנים יכולות לצוץ להן מחלוקות שונות בין בני המשפחה הקרובים. המחלוקות האלה יהיו מחלוקות שקשה מאוד לגשר עליהן. גישור משפחתי נועד על מנת לפתור את המחלוקות שנוצרו בין בני המשפחה. המטרה היא להחזיר את הדינמיקה המשפחתית על קנה, ולמנוע מצב שבו הסכסוך יהפוך להיות גדול יותר. הרי כל דבר במשפחה הוא נפיץ כי כל אחד מרגיש יותר בנוח עם הצד השני.

 

מתי צריך גישור משפחתי?

 

יכולות להיות סיטואציות רבות שבהן תזדקקו לגישור שמתרחש בין בני משפחה. המקרה הכי שכיח הוא כאשר בני זוג לא מסתדרים בניהם ומחליטים לפרק את החבילה. אך מעבר לגישור גירושין יכולים להיות עוד מצבים רבים שבהם תצטרכו גישור מנוסה. כל מיני מחלוקות שונות בנושאי ירושה, בנושאי כספים או כל נושא נפיץ אחר. החדשות הטובות הן שעם בני משפחה אפשר להסתדר הרבה יותר מהר בשונה מאנשים זרים.

 

מדוע צריך גישור מקצועי?

 

הדעה הרווחת היא שאת המחלוקות בין בני המשפחה יהיה אפשר לפתור לבד. זה יכול לקרות, ותמיד טוב לנסות לגשר על המחלוקות באופן עצמאי לפני שפונים למגשר. אך המציאות מראה כי גישור משפחתי מביא הישגים טובים יותר מאשר כל פעולה אחרת. כאשר נכנס איש מקצוע ניטרלי לתמונה, יחסי הכוחות בין בני המשפחה מקבלים תפנית. אף אחד מבני המשפחה לא מגיע מעמדת כוח, כולם יהיו שווים בעיניו של המגשר. המטרה תהיה לפתור את המחלוקות הכי מהר שרק אפשר.

 

למה צריך לגשר על הבעיות?

 

התא המשפחתי הוא הכוח שמניע כל אחד מאיתנו. כאשר ישנו סכסוך בתוך המשפחה הוא עשוי להיות הרסני עבור שני הצדדים. מעבר לכך הסכסוך בין בני משפחה עלול להקרין על בני משפחה אחרים. בשלב מסוים תמצאו את עצמכם מתמודדים עם סכסוך שיצא מכלל שליטה. החוכמה תהיה לפנות לאפשרות של גישור משפחתי עוד לפני שהמצב יצא משליטה. תוך זמן קצר יהיה אפשר להחזיר את שני הצדדים בחזרה למסלול הרצוי. בסוף היחסים המשפחתיים יחזרו להיות כפי שהיו בעבר.

 

תוך כמה זמן מגיעים לפתרון?

 

אחד מהיתרונות של גישור משפחתי זה שהוא מצליח להביא את הצדדים לפשרה במהירות. אפילו אם כל אחד מהצדדים חושב שהוא צודק, בסוף הצדדים מגיעים לפתרונות. לרוב תוך מספר מועט של פגישות יהיה ניתן לראות התקדמות משמעותית. אך כמובן שבסוף כל מקרה נשקל לגופו, ולכל סכסוך יש את המרכיבים שלו. תוך מספר שבועות מגשר מנוסה אמור להביא את בני המשפחה למצב של פתרון הבעיות. מהיום אין סיבה למשוך את הסכסוכים המשפחתיים על פני שנים ארוכות.