מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

מסך הטלפון נפל ועכשיו הוא לא עובד? מה עושים?

תוכן עניינים

זוהי אולי אחת התקלות הנפוצות בטלפונים הניידים של היום, והיא נפוצה כל כך משום שהטלפון כל הזמן נמצא לנו בידיים. זה יכול לקרות לנו סתם בהליכה בשל חוסר תשומת לב, מישהו יכול להתנגש בנו ואנחנו גם לפעמים לא מניחים את הטלפון טוב על המדף. ולמרות שזו אחת התקלות הנפוצות, רב הנסתר על הגלוי כאשר אנשים מביטים במסך והוא לא עובד, הם שואלים את עצמם למעשה – מה ניתן לעשות? האם הטלפון הלך? מסך המגע הוא רגיש במיוחד למגע, אך גם למכות ונפילות למיניהן, ולעיתים גם כאשר יש לו מגן מסך הוא מתקלקל. מה ניתן לעשות? כדאי להמשיך לקרוא.

 

איך נראית תקלה של מסך מגע?

כאשר מסך הטלפון שלנו נופל יכול לא לקרות לו דבר, אך הוא גם יכול להיפגע במגוון דרכים. אם מדובר על סדק במסך, כולנו יודעים שאפשר לחיות עם הסדקים הללו כל עוד המסך ממשיך לפעול ולא אחת אנשים המשיכו לתפקד עם מסך סדוק במשך שנים. לעומת זאת לעיתים המסך לא נשבר אך התצוגה שלו נהרסת, היא יכולה להחליף צבעים, להיות שחורה בחלקה או לקפוץ ולרצד ובכך למנוע את השימוש בטלפון. תקלה נוספת שיכולה להיות אחרי נפילה היא של מסך שהמגע בו לא עובד כלל.

 

מה המשמעות של התקלות וכמה עולה לתקן אותן?

מכירים את זה שאומרים לך זהו, הלך הטלפון! אז ממש לא. נכון שאם מדובר על כרטיס אם שנפגע, בהחלט יכול להיות שלא יהיה משתלם לתקן את הטלפון, אך במרבית הפעמים מדובר על כרטיס המסך, וזוהי תקלה שגם קל לתקן והיא גם זולה יחסית. בהתאם לסוג הטלפון, בוחרים מסך חדש ומחליפים אותו, לדוגמה, בטלפונים הישנים יותר והסמסונגים מהדגמים הקודמים, מדובר על תקלה שיעלה לתקן אותה בין 200 ל-400 שקלים. אם מדובר על דגמים מתקדמים יותר או על אייפונים חדשים, מן הסתם שיעלה יותר לתקן את המסך, הכול בהתאם למחיר הטלפון הכללי.

 

איך מתקנים את הטלפון?

יש כמה אפשרויות לתיקון הטלפון הנייד, כאשר אנשים עם ביטוח יבחרו לתקן במעבדה של חברת הביטוח בשל העלויות המופחתות של ההשתתפות העצמית. אם אין ביטוח על הטלפון יש צורך לחפש מעבדה לתיקון שמתמחה בסוגי טלפונים שונים, יש כאלו שנמצאות במקומות פיזיים, יש מעבדות ביתיות ויש מעבדה ניידת לתיקון סמארטפון וכשמה כן היא. כאשר בוחרים מעבדה ניידת לתיקון אייפון כדאי לבדוק מראש שאכן המעבדה יכולה לבצע את התיקון הדרוש, כך גם כאשר מדובר על סוגי טלפון אחרים.

 

מהם היתרונות של המעבדה הניידת?

עם מעבדה ניידת אין צורך לנסוע במיוחד כדי להפקיד את הטלפון לתיקון, היא מגיעה עד הבית ולעיתים התיקון יכול להתבצע בו במקום. השעות של המעבדה הניידת גמישות יותר וקל יותר לבצע תיאומים שונים לביצוע תיקונים קלים, לעיתים בשעות הבוקר המוקדמות או הערב המאוחרות. אפשר לקבוע עם המעבדה באזור העבודה, כך שהתיקון יכול להתבצע ממש באמצע העבודה או הלימודים.

 

ומה לא כדאי לעשות?

אם המסך עושה בעיות בהפעלה, המגע, במסך או שהוא שבור, לא מומלץ לנסות ולפתוח אותו או לבצע לו החלפה לבד. הטלפונים של היום רגישים במיוחד לכל פירוק שאינו נעשה בידי בעלי מקצוע ולא מומלץ להחמיר את התקלה עוד יותר. לא מומלץ לדפוק את הטלפון או עליו, או ללחוץ עליו חזק מידי ובכלל, העצה הראשונה תהיה שאיש מקצוע יבצע הערכה ותיקון.