מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

תיקון קורוזיה במכשיר הסלולרי – מדוע האחריות לא מכסה את התקלה הנ"ל, ומה ניתן עשות במקרה הזה?

תוכן עניינים

במשך הזמן בו מכשיר הסלולר נמצא ברשותנו, סביר להניח שנמצא את עצמנו מתמודדים עם שורה של בעיות מסוגים שונים. חלק מהבעיות ניתנות לתיקון, אחרות לא ולכן גם נצטרך לחשוב כיצד לפעול בעניין במידה ואנחנו מתמודדים עם בעיה שכזו.

אחת הבעיות הנפוצות במכשירי סלולר היא קורוזיה. מדובר על הצטברות של חומר זה במקומות שונים במכשיר, אשר יכולים להשפיע על תפקוד המכשיר. בדרך כלל קורוזיה מתרחשת על גבי חלקים מתכתיים, פנימיים וחיצוניים, כתוצאה מחשיפה למים או למרכיבים אחרים.

להבדיל מבעיות אחרות, תיקון קורוזיה לא כלול לרוב באחריות שחברות הסלולר מספקות לנו כשאנחנו רוכשים מכשיר שלהן. בעיה זו מוכרת מאוד ולא פעם עלתה לדיון ציבורי, מדוע האחריות איננה כוללת התייחסות לבעיה זו וכיצד ניתן לטפל פה.

מדוע האחריות איננה כוללת התייחסות לקורוזיה

על פי הטענה של חברות סלולר שונות, תיקון קורוזיה לא כלול באחריות של המכשיר משתי סיבות עיקריות. ראשית, זו תופעה טבעית, מתמשכת, דבר שלא ניתן להימנע ממנו לאורך זמן. לכן אנחנו יכולים לצפות שזה יקרה בשלב כזה או אחר. בדיוק כמו בלאי טבעי במכשירים אחרים.

סיבה שנייה בגללה החברות אינן מכניסות תיקון קורוזיה לאחריות המכשיר, היא מעצם זה שמדובר בבעיה שנוצרת עקב חשיפה של המכשיר למים, דבר שיש להימנע ממנו וזה נמצא באחריות המשתמש. כלומר, החברה לא אחראית לכך שהוא חשף את המכשיר למים, למרות שבאופן טבעי זה לא אמור לקרות.

לכן ההמלצה היא, לפני שרוכשים מכשיר סלולר לברר היטב מה נמצא תחת האחריות ומה לא, וכן, באיזו דרך ניתן להתמודד עם בעיה שנחשפת שכיחה יחסית, זאת בזמן שבעיות אחרות פחות שכיחות כן נמצאות תחת אחריות ואפשר להשתמש בה בשביל לטפל בהן.

כיצד אפשר לטפל בבעיה?

על מנת לבצע תיקון קורוזיה אפשר לשלוח את המכשיר למעבדות סלולר, שם ידעו כיצד לטפל במכשיר ולתקן את הבעיה. הצוות במקום מחזיק ברשותו אמצעים וציוד שמאפשר לו לאבחן את מקור הבעיה, להסיר את הקורוזיה, לנקות את המקום ולהחזיר את המכשיר לבעליו, כך שהוא יוכל לחזור ולהשתמש בה.

ניתן גם לרכוש במעבדה אמצעים שונים שיאפשרו להגן על המכשיר מפני אפשרות שיספוג קורוזיה בהמשך, אך הדבר תלוי לא מעט באופי השימוש במכשיר וכמובן גם באופי הטיפול בו לאורך זמן.

על מנת להימנע מהוצאות גדולות על הטיפול, ניתן לרכוש פוליסות ביטוח סלולר, זאת כמובן בהנחה והפוליסה כוללת אפשרות של טיפול בקורוזיה. יש לבחון מה בדיוק הפוליסה מציעה ואיזה חלק יש לחברת הביטוח בהשתתפות. בכל מקרה אם נמנעים מחשיפה למים ולחומרים אחרים, אז אפשר שלא להגיע למצב שכזה ויהיה ניתן להשתמש במכשיר בצורה סדירה.