מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

קונסטרוקטור לאישור הורדת עמוד

תוכן עניינים

 

עמודי וקירות תמך הם רכיבי מפתח בקונסטרוקציות ושלדים של מבנים, לפחות מההיבט ההנדסי. בהיבט העיצובי, מדובר בדרך כלל בגורמים שליליים מאוד שמשפיעים בצורה שלילית על המרחב העיצובי. ישנם לא מעט מקרים בהם אנו רוצים לבצע שינויים בתוך מבנה, בתוך דירה, בתוך חנות או בתוך עסק והפלא ופלא, בדיוק הקירות והעמודים שאנחנו רוצים לשבור כדי להרחיב את המתחם, הם עמודי וקירות תמך בעלי ערך הנדסי מרכזי. בכל המקרים האלה יש צורך לבחון את האופציות העומדות לרשותכם, את האלטרנטיבות ואת היכולת שלכם לממש את התכניות ואת זה עושים באמצעות הזמנת שירות קונסטרוקטור לאישור הורדת עמוד.

 

מדוע נדרש קונסטרוקטור?

ובכן, קונסטרוקטור הוא מהנדס בניין בעל הסמכה ייעודית לקונסטרוקציות ושלד מבנה. בתהליך הבנייה של מבנים חדשים, זהו הקונסטרוקטור שאישורו וחתימתו נדרשים בכל שלב של תהליך בניית השלד, החל משלב קידוח הכלונסאות ויציקת היסודות ועד השלב של בניית התקרה והגג, שמהווים את החלק הסוגר של השלד. במקרה של שיפוץ או ביצוע שינויים במבנה קיים, כל שינוי מבני שקשור לשלד המבנה חייב באישור של קונסטרוקטור. בהתאם לכך, בכל מקרה שבו אתם רוצים לבצע שבירה של קיר תמך או עמוד תמך, עליכם לשכור קונסטרוקטור לאישור הורדת עמוד. הורדת העמוד ללא אישור קונסטרוקטור, לא רק שהיא בלתי חוקית ונחשבת לעבירה פלילית, אלא יכולה להוביל לאסון של ממש, לרבות קריסת מבנה.

 

ואם העמוד אכן נדרש ליציבות המבנה?

מן הסתם, אם נדרש לכם אישור קונסטרוקטור לאישור הורדת עמוד, הרי שהעמוד הזה ממלא תפקיד מבני חשוב ולכן אי אפשר באמת להוריד אותו. אלא שבפועל, ישנם בהחלט מצבים בהם ניתן לוותר על עמוד תמך אחד או קיר תמך אחד ולרוב זה מלווה בתנאי להעמדת אלטרנטיבה. כך למשל, אם אתם רוצים לשבור קיר תמך, ייתכן שלא תוכלו לשבור את הקיר כולו, אך תוכלו לעשות בו פתח משמעותי. אם אתם רוצים לשבור עמוד תמך רחב מאוד, ייתכן שתוכלו לעשות זאת אך תצטרכו להחליף אותו בעמוד מתכתי רובסטי, שאותו תוכלו כמובן לחפות עם אבן, אך העמוד עצמו יהיה צר הרבה יותר מהקודם. במקרים מסוימים לא נדרשת כלל אלטרנטיבה.

בכל מקרה, אם אתם רוצים להוריד עמוד או קיר תמך, אתם חייבים להזמין קונסטרוקטור לאישור הורדת עמוד. אתם כמובן לא רוצים לעבור על החוק ואתם לבטח לא רוצים שהמבנה כולו יקרוס בגללכם, או שבתוך שנה יתחילו להופיע סדקים בכל חלקי המבנה. מהלך כזה יכול לסכן חיי אדם, לסכן את המבנה כולו ולעלות לכם סכומי עתק בהמשך הדרך. חשוב לציין שמהנדס בניין רגיל אינו מספיק לעניין זה ובכל מקרה של הורדת קיר או עמוד תמך, נדרש אישור של מהנדס בעל הסמכה של מהנדס קונסטרוקטור.

בשיתוף עם סטטיקה הנדסה.