מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

רוצים ללכת על בטוח? עבודה עם מנופים בצורה הכי בטוחה

תוכן עניינים

בטיחות היא מעל הכול, לא משנה איזה פעולה או מהלך אתם עומדים לבצע. אפילו אם אתם בטוחים בעצמכם, חשוב מאוד שתמיד תוודאו שאתם לא מעמידים את עצמכם או את האנשים שנמצאים בסביבה בסכנה. ברגע שתבחנו את המצב מסביב, אתם תוכלו להיות בטוחים שאתם בדרך הנכונה.

עניין הבטיחות מקבל משמעות הרבה יותר מיוחדת כאשר אנו מדברים על מנופים. עבודה עם מנוף יכולה להיות מאוד מסוכנת, כל עוד אתם לא תשמרו על מספר כללי ברזל – כללים שיכולים לעשות את כל ההבדל מבחינתכם. לכן לפני שאתם מתחילים לבצע עבודה בגובה, מה דעתכם להכיר את כל הכללים שקשורים לעבודה עם מנוף?

בסוף לא תהיה לכם הזדמנות להגיד שאתם לא ידעתם, כי לעיתים מספיק שלא תדעו כלל אחד – ואתם תמצאו את עצמכם בסכנה של ממש. אנו ממליצים לכם לקרוא את המאמר הבא לפני שאתם עובדים עם מנוף, כך תוכלו לדעת שאתם לא עושים מהלכים שעלולים לסכן אתכם.

freepik

לא עובדים עם מנוף ללא אישור עבודה בגובה

אל תחפשו קיצורי דרך! אל תנסו לבצע פעולות שעלולות לעלות לכם ביוקר! עבודה עם מנופים מתבצעת אך ורק עם אישור עבודה בגובה. ללא אישור עבודה בגובה, אף אחד לא יכול לתפעל את המנוף גם אם יש לפניכם משימה שאתם מוכרחים לבצע. אישור עבודה בגובה זוהי תעודה שמוענקת לכל אותם האנשים שעברו את ההכשרה הנדרשת, אלה שידעו כיצד לעבוד בגובה בצורה הכי בטוחה שיש.

 

לא עובדים עם מנופים מבלי לדעת מהי המשימה

לפני שאתם מתחילים לבצע את המשימה, עליכם לדעת שאתם מוכרחים להכיר אותה לפרטי פרטים. ברגע שתכירו את המשימה יהיה לכם הרבה יותר קל לבצע אותה בגובה, אפילו אם מדובר על גובה שהוא מאוד גבוה בהשוואה למה שאתם רגילים. אם אתם לא תכירו את המשימה, אתם עלולים להיות חסרי ביטחון – וחוסר ביטחון הוא האויב הגדול ביותר שלכם כאשר מדובר על עבודה בגובה שמתבצעת עם מנוף.

 

לא עובדים עם חברה שלא מספקת ביטוח

הביטוח שהחברה מספקת זוהי סוג של אחריות עבורכם, אחריות שלא משנה מה יקרה אתם תוכלו להיות מכוסים. בכל זאת אף אחד לא יכול לדעת מה צופן העתיד, בטח כאשר העבודה מתבצעת עם מנופים. טעות אחת קטנה יכולה להביא איתה לא מעט צרות, ואתם כמובן לא יכולים לאפשר את המצב הזה. עליכם להיות בטוחים שיש מי שיעמוד מאחוריכם, יש מי שיעמוד מאחוריכם בכל מצב שבו תהיו.

 

לא עובדים במקום שלא מתאים לעבודת מנוף

הבטיחות היא מאוד חשובה כאשר אתם עובדים עם מנופים, ולפיכך אתם צריכים לדעת שבמקום שבו אי אפשר לעבוד עם מנוף – אתם לא עובדים ולא משנה מה. לפני שאתם מתחילים את העבודה, עליכם לבדוק כי המקום שבו אתם עומדים לבצע את העבודה מאפשר לכם לעשות זאת על הצד הטוב ביותר. אם יש לכם ספק, אפילו אם מדובר על ספק קטן מוטב שלא תבצעו את המשימה.

 

לא עובדים אם לא בדקתם את המנוף טרם ביצוע העבודה

עבודה עם מנופים יכולה להיות פשוטה מאוד כל עוד אתם יודעים למעלה מכל ספק כי המנוף שעומד לרשותכם הוא תקין. אם אתם לא בטוחים שהמנוף שאתם עומדים לעבוד איתו תקין, זה בהחלט עשוי להיות מצב בעייתי שתשלמו עליו ביוקר. לכן תבדקו את תקינות המנוף טרם ביצוע המשימה, רק לאחר מכן תוכלו לקבל אור ירוק לבצע אותה.