מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

איך למצוא נזילת מים מתחת לבטון?

תוכן עניינים

אם יש לך נזילת מים, המקום הראשון שאתה צריך לחפש הוא מתחת לבטון. מים יכולים לעבור דרך ארוכה מתחת לפני הקרקע לפני שהם עולים, לכן חשוב לבדוק את כל המקורות האפשריים לדליפה. בפוסט זה בבלוג נראה לכם כיצד למצוא נזילת מים מתחת לבטון באמצעות כמה שיטות וכלים פשוטים. נדון גם מה לעשות אם תמצא נזילה.

 

סימנים של דליפה מתחת לבטון

יש מים או נקודות לחות על הרצפה שלך

אחד הסימנים הברורים ביותר לכך שיש לך נזילה מתחת לרצפת הבטון שלך הוא כתמי לחות או שלוליות מים על פני השטח. זה יכול להיות ברור במיוחד אם המים נאגרים סביב ניקוז או באזור שבו אין סיבה אמיתית שהם יהיו שם. אם אתה רואה כתמים מסוג זה, חשוב לפעול במהירות מכיוון שהם יכולים להעיד על בעיה הרבה יותר גדולה. בנוסף לחיפוש אחר מים, אתה צריך גם לשים לב לכל סדקים בבטון שלך. אלו יכולים להיות סדקים קטנים בקו שיער או סדקים משמעותיים יותר העוברים לכל אורך הקיר. אם אתה רואה סדקים כלשהם, חשוב להעריך אותם על ידי איש מקצוע מכיוון שהם יכולים להעיד על נזילה. אם לא בודקים אותם, נזילות עלולות לגרום לנזק חמור לבית שלכם ולכן חשוב לפעול במהירות אם אתם חושדים שיש לכם כזו.

לשמוע את רעש המים הזורמים מתחת לרצפה שלך

נזילה מתחת לבטון היא בעיה רצינית שצריך לתקן באופן מיידי. ישנם מספר סימנים המעידים על נזילה, כמו קולות של מים זורמים מתחת לרצפה. אינדיקטורים אחרים כוללים מים שנאגרו על פני הרצפה שלך, סדקים ברצפה או ריח עבש הנובע מהרצפה. אם אתה חושד שיש לך נזילה, חשוב לקרוא לאיש מקצוע שמתמחה בייבוש רטיבות בקיר פנימי בהקדם האפשרי. נזילות עלולות לגרום לנזק חמור לביתך, והן יכולות גם להוביל לצמיחת עובש. אז אל תחכו – אם אתם חושבים שיש לכם נזילה, התקשרו מיד לאיש מקצוע!

 

עלייה משמעותית בחשבון המים שלך

עלייה משמעותית בחשבון המים שלך היא סימן אחד לכך שאולי יש לך נזילה מתחת לבסיס הבטון שלך. סימנים נוספים לדליפה יכולים להיות עובש או צמיחת טחב על הקירות או הרצפה, קילוף צבע או טפט, ריחות מעופש ורצפות או קירות מעוותים. אם אתם חושדים שיש לכם נזילה, חשוב לתקן אותה בהקדם האפשרי. נזילות שנותרו ללא תיקון עלולות להוביל לנזק נוסף לבית ולקרן, כמו גם לצמיחת עובש.

 

תיקון נזילות מים מתחת לבטון

נזילות מים מתחת לבטון עלולות לגרום למספר בעיות, כולל נזקי יסוד, צמיחת עובש וריקבון עץ. למרבה המזל, יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי לפתור את הבעיה. ראשית, נסו לזהות את מקור הנזילה. אם זה מגיע מצינור אינסטלציה, ייתכן שתוכל לתקן את הנזילה בעצמך עם סרט אינסטלציה או איטום. אם הנזילה נובעת מסדק בבטון, תצטרך לתקן את הסדק עם מעט מלט הידראולי או אפוקסי. אם עדיין אתם מבחינים בנזילה, יש לבצע ייבוש תת רצפתי. לאחר שתיקנתם את מקור הנזילה, כדאי גם לנקוט בצעדים למניעת נזילות עתידיות על ידי איטום הבטון בעזרת סילר איטום. זה יעזור לשמור על מים ולהגן על הבית שלך מפני נזקים עתידיים.

סיכום

נזילות מים מתחת לבטון יכולות להיות בעיה רצינית. אם אתה חושד שיש לך נזילה, חשוב לפעול במהירות. ישנם מספר סימנים המעידים על נזילה, כגון מים על פני הרצפה או ריחות מעופש המגיעים מהרצפה. נזילות עלולות לגרום לנזק חמור לביתכם, לכן חשוב להזמין איש מקצוע בהקדם האפשרי. לאחר שתיקנתם את מקור הנזילה, כדאי גם לנקוט בצעדים למניעת נזילות עתידיות על ידי איטום הבטון בעזרת סילר איטום. זה יעזור לשמור על מים ולהגן על הבית שלך מפני נזקים עתידיים.