מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

המצבר התקלקל? שמונה הטיפים שיעשו לכם סדר בראש

תוכן עניינים

אתם מנסים להניע את הרכב בבוקר בדרך לעבודה, מסובבים את המפתח בסוויץ', כשלפתע רעש מוכר ומקולל נשמע – התקתוק שמעיד שהלך המצבר. זה השלב בו תשחררו אנחה רוטנת, ותתחילו להריץ פתרונות בראש. לפני שתיכנסו ללחץ, הנה עשרת הטיפים שיעזרו לכם לעבור בשלום את החלפת המצבר עם חיוך, ומבלי לקרוע את הכיס.

 

  1. חשבו על תכנית ב' – במידה ואתם מקפיצים את הילדים לחוג, או מאחרים לפגישה, קודם כל הורידו את מפלס הלחץ על ידי מציאת פיתרון נקודתי – דחו את הפגישה, או בקשו מאחד החברים של הילד להקפיץ אותו לחוג. כך תוכלו להתמודד בראש שקט עם המצב.
  2. חפשו מספר חברות שמציעות שירותי החלפת מצברים באיזור שלכם. ערכו מחקר וחפשו אחר בתי העסק עם הדירוג הגבוה ביותר, המלצות, ולקוחות מרוצים. ניתן להיכנס אפילו לקבוצת הפייסבוק שלהעיר ולחפש "מצברים לרכבים", ולחפש המלצות של תושבי העיר. כדאי לבדוק בכמה מקומות, ולחפש אחר המצבר הזול ביותר.
  3. שירות עד הבית – במקום להניע את הרכב בכבלים, להיגרר למוסך ולחכות בתור, קיימים בתי עסק רבים שמציעים שירות החלפת מצברים עד הבית. השירותים עובדים בעיקר באיזורים מרכזיים ובשעות מסוימות. לפני שמחפשים את המוסך הקרוב, כדאי לברר על השירות, ולברר האם יהיה משתלם יותר להיעזר בו מאשר לנסוע למוסך.
  4. התאמת המצבר לסוג הרכב – אנשי המקצוע ידעו להציע את המצבר המתאים ביותר עבור הרכב שלכם. במידה וקיימות כמה אפשרויות, על אנשי המקצוע להציג את האופציות בצורה אובייקטיבית, ולתת לכם את אפשרות הבחירה. למשל כאשר מדובר ביצרן אחד על פני השני, או מצברים בעלויות שונות ובעלי מאפיינים שונים.
  5. בחירת בעל מקצוע מורשה – לפני שנותנים לבעל המקצוע לפתוח את מכסה המנוע, ניתן לבקש תעודה או רישיון. כך תוכלו להיות בראש שקט בידיעה שהפקדתם את רכבכם בידיו של איש מקצוע, שיודע לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. זכרו שלא משנה כמה אתם ממהרים לעבודה, לא כדאי לתת לאדם לא מורשה להתעסק במצבר של הרכב שלכם, מה שעלול לגרום לנזק.
  6. משך האחריות שניתן על המצבר – כדאי לברר על משך האחריות שניתנת על ההחלפה ומה היא כוללת. האחריות מאפשרת לכם להיות בראש שקט לזמן מה, ולדעת שבמידה והמצבר מתקלקל בתקופת האחריות, תוכלו להחליף אותו ללא עלות.
  7. סוג היצרן – קיימים יצרני מצברים לרכבים רבים בשוק, עם מאפיינים שונים ויתרונות וחסרונות. מומלץ לקרוא מעט על יצרני המצברים על מנת לקבל מושג על המותגים השונים, ולדעת איזה יצרן מתאים לאיזה שימוש ולאיזה רכב. כמובן שאנשי המקצוע ידעו לתת את הייעוץ, אך תמיד מומלץ להגיע עם מושג.
  8. התייעצו עם חבר שמבין – טיפ נוסף שכדאי ליישם בשעת לחץ הוא לפנות לחבר או בן משפחה שמבין בתחום, ויכול לשפוך אור על המצב. כך תוכלו להגיע למוסך כאשר אתם מצוידים בידע, ומבינים מה כדאי לעשות במצב כזה – האם מדובר בהחלפת מצבר או בעיה באלטרנטור.

 

לסיכום היאזרו בסבלנות – אל תתפשרו על מקצועיות, בטיחות, ויחסי אנוש נעימים, גם במחיר של להמתין זמן מה עד התיקון.