מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

באיזה כלים ניתן להשתמש בשביל לחשב עלות ביטוח חובה?

תוכן עניינים

קבוצת ביטוחים לרכב, כוללת בתוכה שלושה פוליסות ביטוח. ביטוח מקיף, ביטוח צד ג' וביטוח חובה. כל בעל רכב מחויב לקנות ביטוח חובה, ויכול לבחור האם לרכוש גם פוליסת ביטוח מקיף וצד ג'. לרוב, בעלי הרכבים ירצו לקנות פוליסת ביטוח מקיף המכילה בתוכה גם פוליסת צד ג', זאת על מנת להבטיח לעצמם מצב בו הם יכולים ליהנות מהשתתפות של חברת הביטוח בעלויות שונות, אם חס וחלילה קורה משהו לרכב או אם הם גורמים נזק לרכב ורכוש של גורם אחר.

ביטוח חובה, כאמור, הוא ביטוח שהמדינה מחייבת כל בעל רכב לקנות. הביטוח נועד להגן על נהגים, נוסעים והולכי רגל במקרה של תאונות דרכים. כך במקום שבעל הרכב יצטרך להתמודד עם העלויות הכרוכות בפיצוי הנפגעים, וכן במקום שהנטל יהיה על חשבון המדינה, הרי שניתן להפעיל את הפוליסה וחברת הביטוח תישא בעלויות השונות.

למרות שחייבים לרכוש פוליסה זו, הרי שהמחיר שלה איננו קבוע. המדינה קבעה שיש עלות גבול מקסימאלי שחברות הביטוח יכולות לדרוש מהמבוטחים והן אינן יכולות לקבוע מחיר אינסופי. מנגד, יש גם רף מינימום שמשרד האוצר קובע על מנת לשמור על שוויון בשוק הביטוח.

 

כיצד קובעים עלות ביטוח חובה?

מה שמאפשר לדעת את עלות הפוליסה הצפויה, הוא מחשבון ביטוח חובה. מדובר על מחשבון המאפשר לכל לקוח לדעת מה יהיה הסכום שיצטרך לשלם עבור הפוליסה, בהתאם לפרמטרים מסוימים, דוגמא תביעות עבר, סוגי הנהגים שמשתמשים ברכב, סוג הרכב, אמצעים שונים שמותקנים בו ועוד. כאשר מחשבים את כל הפרטים הנ"ל, אפשר לדעת מה יהיה סכום הביטוח שהחברה תגבה מאיתנו.

חשוב לומר, רצוי מאוד ללמוד כיצד להשתמש בכלי כמו מחשבון ביטוח חובה, וכן חשוב כמובן לדעת ממה מורכב ביטוח זה וכיצד בוחרים בצורה נכונה את החברה אצלה נרצה לרכוש את הפוליסה. צריך לזכור, מעבר לשאלת העלויות, יש כמובן היבטים נוספים שיכולים להשפיע על הבחירה שלנו, בין אם זה כל מה שקשור לשירות, אמינות ודברים נוספים שקשורים להתנהלות ישירה מול החברה.

 

מה יכול לעזור לנו לרכוש ביטוח חובה בתנאים טובים?

מחשבון ביטוח חובה הוא לא הכלי היחידי שיכול לעזור לנו לרכוש פוליסת ביטוח חובה בתנאים טובים. כלי נוסף שיכול לעזור לנו הוא מנגנון השוואת מחירים כמו זה שמציע לנו סוכנות הביטוח Wobi.

מדובר על מגנון שמספק לנו אפשרות להשוות בין הצעות מחיר של חברות שונות. אנחנו מקבלים הצעות, משווים ביניהן ומחליטים בסופו של דבר איזו הצעה מתאימה לנו. צריך לזכור, מדובר במנגנון שנועד לספק עבורנו את כל המידע הרלוונטי בשביל שבסופו של דבר, נעשה את הבחירה הנכונה. כך גם נקבל ביטוח שמתאים לצרכים שלנו וגם נשלם עליו מחיר הגון.