מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

למה כדאי לי לבחור מכשיר שמיעה זעיר?

תוכן עניינים

במהלך השנים אנחנו עדים לשינויים ניכרים בתחום של מכשירי שמיעה, בין אם זה בכל מה שקשור לאיכות שלהם, למבנה וכן בכל מה שקשור להיבטים של גודל. השינויים נובעים משיפורים טכנולוגיים שנוצרו עם הזמן וכן מתוך הבנה עמוקה יותר של צרכי המשתמשים.

אחת הדוגמאות הטובות לשינוי שחל במכשירים ביחס למה שהיה מקובל בעבר, מתייחס לגודל המכשיר. אנחנו יכולים למצוא היום הרבה יותר מכשירים קטנים, זעירים, אשר ניתן להלביש אותם סביב ובתוך האוזן, וליהנות משימוש בהם בצורה אפקטיבית וטובה. מכשירים אלו מתאימים הן למשתמשים צעירים והן למשתמשים מבוגרים.

לפני שנסביר מדוע מכשירי שמיעה זעירים הם הרבה יותר אפקטיביים ומשתלם יותר להשתמש בהם, חשוב להבהיר, הגודל כן יכול לקבוע ולהשפיע על חווית השימוש. לכן הרבה מאוד רופאים ממליצים למשתמשים לרכוש מכשיר שמיעה זעיר ולא מכשיר גדול שיכול להיות לא נוח וגם לא תמיד הוא אפקטיבי מבחינת פונקציות השימוש שלו. בניגוד למה שנהוג לחשוב, אם מדובר במכשיר שמיעה גדול (באופן יחסי), זה לא מלמד שום דבר על איכות הרמקול שלו ובוודאי שלא על איכות המכשיר בכלל

 

אילו סוגי מכשירי שמיעה זעירים אנחנו יכולים למצוא?

ישנם סוגים שונים של מכשירי שמיעה ואם אנחנו מבקשים להתייחס רק אל מכשירי שמיעה זעירים, אזי שאפשר למצוא שני סוגים עיקריים. מכשירים שמרכיבים מאחורי האוזן והם נראים בהכרח. וכן אנחנו יכולים למצוא מכשירי שמיעה שמתלבשים בתוך האוזן עצמה. אלו מכשירים שמתחברים אל האוזן הפנימית.

אחרי שעורכים בדיקת שמיעה ובוחנים את הסיבות מדוע צריך להרכיב מכשיר שמיעה, אז הרופא בוחן אילו מכשירים יכולים להתאים ואיפה נכון להרכיב אותם. זה תלוי באספקטים שונים, כולל גיל, סגנון חיים וכן עד כמה המכשיר יכול לשרת את המשתמש. יש מקרים בהם הוא יידרש להרכיב מכשיר שמיעה מאחורי האוזן ויש מקרים בהם יהיה נכון עבורו להרכיב מכשיר שמיעה בתוך האוזן.

מדוע משתלם להרכיב מכשיר שמיעה זעיר?

ישנן סיבות שונות מדוע משתלם יותר להרכיב מכשיר שמיעה זעיר מאשר מכשיר שמיעה גדול (הכל יחסי כמובן). מעבר לשאלת איכות המכשיר והרכיבים שלו, הרי שיש עוד שתי סיבות מדוע משתלם להשתמש בסוג כזה של מכשיר.

ראשית, רבים מאיתנו לא היו רוצים שאנשים ידעו שהם משתמשים במכשירי שמיעה, מסיבות כאלה ואחרות. לצערנו, יש לא מעט אנשים שאינם יודעים כיצד להתייחס לכך בצורה רגישה ונכונה. לכן, אם נבחר להשתמש במכשיר זעיר איש לא יוכל לדעת שאכן אנחנו מרכיבים מכשיר שמיעה.

שנית, קל הרבה יותר לתפעל מכשיר שמיעה זעיר מבלי שאפשר לשים לב לכך. כלומר, זה נשאר עניין בינינו לביו עצמנו, מבלי שאיש יכול לדעת שאנחנו משתמשים במכשיר ומתפעלים אותו באופן כזה או אחר בזמן מהלך השימוש. לכן הרבה יותר משתלם להשתמש בו.