מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

תוכניות חיסכון מומלצות  – איך בוחרים את התוכנית הרלוונטית עבורנו?

תוכן עניינים

אחת הדרכים הטובות ביותר להבטיח לעצמנו ולילדינו ביטחון כלכלי יציב, היא באמצעות תוכנית חסכון. הרעיון הוא מאוד פשוט, אנחנו מפקידים כל חודש סכום כסף מסוים בתוכנית, וביום מן הימים, נוכל לפתוח אותה ולהשתמש בסכום שהצטבר כפי שאנחנו רוצים. ישנן תוכניות כאלה לטווח קצר, בינוני וארוך.

אנחנו יכולים למצוא הרבה מאוד תוכניות חסכון מומלצות אשר ניתן להשתמש בהן לצרכים שונים. ישנן תוכניות שיכולות לשמש אותנו לצורך רכישת דירה, רכב, שכר לימוד ועוד. ישנן תוכניות שיכולות לשמש אותנו לעת פרישה, לטיפולים רפואיים אם נצטרך, נסיעה מסביב לעולם בפנסיה ועוד. הכל שאלה כמה אנחנו מפקידים ולכמה זמן.

ישנם מאפיינים שונים שיכולים להשפיע ולעזור לנו לדעת האם אלו תוכניות חיסכון מומלצות או לא. חשוב שאנחנו נעשה בירור מקיף לפני שנפתח תוכנית ונתחיל להפקיד אליה כסף, על מנת שאכן נוכל להרוויח ממנה ובסופו של דבר, יצטבר בה סכום כסף מכובד שיוכל לשרת אותנו או את ילדינו.

לפני שנציג דוגמאות של תוכניות חסכון מומלצות, חשוב להדגיש שאחת הדרכים של הורים להבטיח עתיד כלכלי טוב יותר לילדים שלהם, היא בעזרת תוכנית חסכון אותה הם פותחים עבורם בגיל צעיר ומדי חודש מפקידים בה סכום כסף מסוים. אפילו אם מדובר בסכום פעוט, עדיין כשהם יפתחו את התוכנית בגיל 18 או 21, הרי שיצטבר להם סכום כסף מספיק גדול ומשמעותי.

איך צריך לבחון תוכניות חסכון?

ישנם מספר מאפיינים שיכולים לקבוע אם אלו תוכניות חיסכון מומלצות או לא:

מאפיין ראשון, הריבית שמקבלים עבור התוכנית. אחד הכלים שיש לתוכניות חסכון למשוך אליהן חוסכים, היא באמצעות ריבית שמקבלים על הפקדות או על החסכון באופן כללי. ככל שהריבית גבוהה יותר, כך התשואה עליה תהיה יותר משמעותית.

מאפיין שני, סוג התוכנית. ישנן תוכניות שמבוססות אך ורק על הפקדה של החוסך, אך ישנן תוכניות שמבוססות על השקעות בשוק ההון ברמות סיכון שונות. העליות בשוק ההון, יכולות לייצר תשואה משמעותית לאורך זמן ולכן משתלם מאוד לחסוך בתוכנית חסכון שמשקיעה בו.

מאפיין שלישי, דמי ניהול. חוסכים אמורים לשלם סכום מסוים על דמי ניהול של התוכנית. ככל שהסכום הוא נמוך יותר, אז זה הרבה יתר משתלם, מאחר ומדובר על דמי ניהול חודשיים וזה יכול להצטבר לסכום כסף רציני.

מאפיין רביעי, משך זמן התוכנית. ישנן תוכניות שמיועדות לשנים ארוכות, אחרות מיועדות לתקופות יותר קצרות. זה משמעותי, מאחר וזה משפיע על הנקודה בה נרצה ונוכל לפתוח אותה.

מתי נכון לפתוח תוכנית חסכון?

בעיקרון, מוטב שלכל אחד תהיה תוכנית חסכון מהרגע שהוא מתחיל לייצר הכנסה, בין אם זה בתור נער או נערה ובין אם זה אחרי הצבא. תוכנית חסכון זה הכלי שמאפשר לבנות את העתיד הכלכלי שלנו. כשיוולדו לנו ילדים, יהיה נכון מצידנו לפתוח תוכניות חסכון עבורם.