מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

השכרת גג לאנרגיה סולארית – איך זה מתבצע ולמי זה יכול להשתלם?

תוכן עניינים

בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות יותר ויותר גגות של מבנים, פרטיים, מסחריים וציבוריים, עליהם מותקנים פאנלים סולאריים ליצירת חשמל. מדובר בפאנלים אשר מסוגלים לקלוט את קרני השמש ולייצר בעזרתם חשמל בתהליך נקי וידידותי לסביבה.

הסיבה שאנחנו רואים יותר ויותר גגות של מבנים עם פאנלים, לא נובע רק מהעובדה שהרבה מאוד אנשים בוחרים להשתמש באופציה זו, בין אם זה במבנה המגורים שלהם ובין אם זה במבנה מסחרי, עסקי או אחר שעומד לרשותם, אלא גם בגלל העובדה שהרבה מאוד בעלי מבנים משכירים את הגגות שלהם לחברות וגורמים אחרים, לצורך התקנת פאנלים כאלה.

השכרת גג לאנרגיה סולארית היא דבר מאוד נפוץ בישראל ובכלל. יש לכך הסברים שונים והיא משרתת את שני הצדדים. הצד המשכיר נהנה מתעריף קבוע ויציב על עצם השימוש בגג, הצד השוכר נהנה מהיכולת להתקין פאנלים סולאריים, לייצר בעזרתו חשמל אותו הוא יכול למכור לגורמים שונים באזור. הצורך בהשכרת גגות לפאנלים סולאריים נוצר בגלל העובדה שאין הרבה מקומות פנויים, בוודאי לא באזורים מיושבים וצפופים, ועל כן צריך לחפש פתרונות ודרכים שונות שיכולים לעזור בכך.

איך זה מתבצע בפועל?

בעיקרון, לצורך השכרת גג לאנרגיה סולארית חברות המתעסקות בתחום פונות אל גורמים מסוימים, בעלי מבנים עם גג פנוי באזור בו הם רוצים להתקין את הפאנלים, ואחרי שהם מוודאים שאכן הגג יכול להתאים מבחינה טכנית לעצם התקנת הפאנלים בצורה סדירה, אזי שמגיעים להסדר עם בעלי המקום על התקנת הפאנלים.

באופן עקרוני, הגורם אשר מבקש לשכור את הגג אמור להיות אחראי על כל ההליכים הבירוקראטיים הנדרשים, בין אם זה קבלת אישורים להתקנת פאנלים וכל דבר אחר. הוא כמובן גם מבצע את כל העבודה והשירותים שצריך בשביל להתקין ולהפעיל את הפאנלים, ואם יש צורך גם לבצע תיקונים ותחזוקה בבוא העת. הכל בהתאמה ובידיעת בעלי המקום. הם מצידם צריכים להבטיח שאף אחד לא יעלה לגג ויבצע בו שינויים או כל דבר אחר, שעלול לפגוע בתפקוד הפאנלים ובתהליך הייצור.

למי זה יכול להתאים?

מהצד של השוכרים, אנחנו יכולים להבין שכל חברה אשר מתעסקת בהתקנת פאנלים יכולה ליהנות מכך, וכמובן כל צרכן המבקש ליהנות מהפקת חשמל בעזרת פאנלים אלו.

מהצד של המשכירים, הרי שכל מי שיש לו גג פנוי במבנה והוא לא עושה בו שימוש, הרי שאין סיבה שלא ינסה להרוויח מכך כסף. בעזרת השכרת הגג לגורמים חיצוניים אשר מעוניינים ויכולים להתקין עליו פאנלים, זה יכול להיות פתרון אידיאלי עבורו לייצר מקור הכנסה נוסף. כך הוא ייהנה, כאמור, מתשלום קבוע ויציב שלא משתנה. יחד עם זאת, הוא צריך לקחת בחשבון, כל עוד הגג בשימוש החברה, הוא לא יוכל להשתמש בו.