מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

מה היתרונות של פוליסת חיסכון על פני קופת גמל להשקעה?

תוכן עניינים

שני מוצרי חיסכון בולטים שציבור החוסכים מתלבט ביניהם לא אחת הם פוליסת חיסכון וקופת גמל להשקעה. מדובר בשני מוצרים בעלי דמיון מסוים אך גם קיימים ביניהם לא מעט הבדלים. אז מהם היתרונות של פוליסת חיסכון על פני גמל להשקעה?

 

3 יתרונות של פוליסת חיסכון שכדאי להכיר

ניתן להגיד שלפוליסת חיסכון קיימים 3 יתרונות מרכזיים שעדיין לא כולם מכירים:

  1. גמישות מקסימלית בהפקדה – כיום זהו מכשיר החיסכון המובנה העיקרי שאין בו שום הגבלה מבחינת ההפקדה: ראשית, תוכלו להחליט אם להפקיד סכום חד פעמי או באופן מזדמן או דווקא להפקיד כספים בהוראת קבע חודשית. שנית, בקופת גמל להשקעה קיימת תקרה שנתית להפקדה (נכון לשנת 2022 היא 72,616 ₪), או במילים אחרות – קיימת מגבלה על ציבור החוסכים. לפוליסת חיסכון אין מגבלת סכום הפקדה. למי שיש כספים נזילים בסכום גבוה יותר, כדאי לבדוק את האפשרות לחסוך באמצעות פוליסה פיננסית או מלכתחילה להפקיד את כספיו ישירות לשם במקום לפצל את הסכום בין כמה מקומות. אגב, גם אם אתם רוצים להתחיל להשקיע בשוק ההון ויש לכם סכום קטן, תוכלו להפקיד את כספכם בפוליסת חיסכון במקום בגמל להשקעה.
  2. 2. הטבת מס משמעותית לפנסיונרים – כל מי שנולד בשנת 1948 (או לפניה) יכול ליהנות מהטבת מס מיוחדת, שלא ניתן לממש במסגרת חיסכון בקופת גמל להשקעה. סעיף 125 ד' בתקנות מס הכנסה מאפשרת לגימלאים בשנות ה- 70 לחייהם ליהנות מפטור על תשלום מס רווחי הון, עד לתקרה השנתית הקבועה בחוק. התקרה היא 13,800 ₪ ליחיד או 16,920 ₪ לזוג נכון לשנת 2022.
  3. אפשרות לתזרים חודשי באמצעות אנונה – ניתן למשוך סכום חודשי קבוע מתוך החיסכון שלכם בפוליסה באמצעות הליך שנקרא משיכה לשיעורין או בקצרה – אנונה. הסכום משולם בהתאם ליתרה הקיימת בחיסכון, עד שהפוליסה מתרוקנת או בהתאם להגדרתכם. כלומר, ניתן למשל לתחום את המשיכה החודשית לפרק זמן מוגדר (למשל 36 חודשים, 60 חודשים וכדומה), ניתן להגדיל אותה במידת הצורך או להפסיק אותה לחלוטין ולמשוך את יתרת הסכום באופן חד פעמי. יש לצין כי כל עוד קיים כסף בחיסכון, במקביל נהנים מהתשואה של המוצר, כמובן.

 

וזה הזמן לשבירת מיתוס!

הרבה אנשים חוששים מפוליסת חיסכון בגלל שהם חושבים שלא ניתן לנייד את החיסכון בין החברות במידת הצורך ללא תשלום מס 25% רווחי הון. אמנם מדובר בעניין נכון עקרונית, אך כיום קיים לכך פתרון: חברת הביטוח הכשרה מאפשרת ללקוחותיה מעבר בין מסלולים שונים של בתי השקעה מובילים, מבלי שהדבר ייחשב לאירוע מס וכל זאת בקלי קלות ובנוחות מרבית.

 

עדיין מתלבטים? יש לכם למי לפנות!

כבר למעלה מ- 20 שנה המומחים שלנו בסוכנות הביטוח פתרונות עדיפים עובדים עם חברות הביטוח המובילות בארץ. נשמח להכיר אתכם, להציג בפניכם את אפשרויות החיסכון העומדות לפניכם ולבצע עבורכם השוואה אמינה, מדויקת ואיכותית בעזרת טכנולוגיה חדשנית כדי לעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה בשבילכם. זה הזמן להשקיע בעתיד שלכם!

צרו איתנו קשר לקבלת פרטים נוספים: https://adifim.co.il/