מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

פתיחת עסק בתחום האירועים – מה כדאי לדעת? 

תוכן עניינים

תחום האירועים תמיד היה ותמיד יהיה רווחי במיוחד, שכן באירועים משפחתיים אנשים מוציאים את מיטב כספם. רבים מבקשים לפתוח עסק בתחום האירועים, אך רבים מהם לא מכירים לעומק את החוקים, הדרישות והמורכבות שבפתיחת עסק מסוג זה. כדי להבטיח פתיחת עסק מוצלחת שגם תוביל להנאה מעסק משגשג כדאי להכיר את כל המכשולים והתנאים בדרך, שנתחיל? 

החלטת לפתוח עסק בתחום האירועים – מה כדאי לבדוק לפני? 

רגע לפני שפותחים עסק בתחום האירועים יש לבחון כמה נושאים עיקריים ומהותיים שישפיעו על ההחלטה האם העסק כדאי. ראשית יש לבחון האם העסק משתלם כלכלית, זאת אומרת האם הרווח מהאירועים בסכומים הנדרשים יכול לכסות עבור ההוצאות, והאם לאחר הכיסוי יהיה מהעסק גם רווח. יש לבחון האם יש כדאיות כלכלית לפתוח את העסק באזור מסוים, האם יכולה להיות לו התנגדות מצד שכנים שעלולה לעורר בעיות, האם מחירי הארנונה באזור סבירים, האם ניתן לעמוד בתשלומים שונים מהון עצמי בתקופה הראשונה ועוד. 

כדאי לזכור כי הקמת עסק אירועים מחייב הון עצמי התחלתי ובדרך כלל של כמה אנשים שחוברים יחד להיות שותפים, זאת כדי להבטיח שהעסק יוכל לצלוח את התקופה הראשונית המורכבת על כל הטעויות שיעשו בה, ועד לשגשוג ורווח כלכלי ממנו. 

אילו רישיונות צריך עבור העסק? 

כדי להפעיל אולם או עסק בתחום האירועים יש להוציא רישיון עסק המהווה אישור לכך שהמקום עומד בכל הדרישות הבטיחותיות וההנדסיות להפעלת אולם שמחות. הרישיון כולל בחינה של נושאים כמו הפעלה בשעת חירום והפעלה שוטפת שכוללת בתוכה את ההתנהלות היום יומית בעסק, כולל טיפול במזון, מצב הניקיון, עבודה מול ספקים ועוד. כיום אנשים רבים בוחנים את נושא הרישיון, שכן הוא מבטיח לכם שבמידה רבה שהמקום מתנהל ופועל על פי חוק. כאשר מבצעים פתיחת עסק בתחום אירועים ושמחות יש לקחת בחשבון את נושא הרישיונות ולפעול במהרה להוציאם. 

מה כדאי לקחת בחשבון בשנה הראשונה לעסק? 

כל מי שמתכוון להקים עסק של אירועים צריך לקחת בחשבון את כל הבדיקות שיערכו למקום מטעם הרשויות השונות. לדוגמה, משרד הבריאות יבחן לעומק את פינוי הפסולת במקום, את המטבח עצמו ואת תקינותו וניקיונו, הוא יבחן האם המקום מתאים להכנה והגשה של מזון ועוד. מחלקת ההנדסה של הרשות תבדוק את המבנה עצמו, האם הוא עומד בכל תקני הבטיחות וכללי התכנון והבניה, והאם הוא עומד בתנאים הספציפיים של אולם האירועים. כיבוי אש יבחנו האם המקום בטיחותי מבחינת אש, האם הותקנו בו על פי חוק העזרים השונים להתמודדות עם שריפה או אירועי פגיעה גדולים והמשטרה תבחן האם המקום בטיחותי והאם נדרשת לו אבטחה וכמה. כל הקמת עסק חדש מורכבת, אך אם פועלים על פי הכללים הנהוגים בתחום ואם מקפידים על החוק, הפתיחה יכולה להיות חלקה ומאפשרת ליהנות מקהל מגוון, רחב ואיכותי. 

כיצד משווקים את העסק החדש? 

אחד האתגרים הגדולים עמם מתמודדים אנשים שנמצאים בלב פתיחת עסק חדש הוא שיווק העסק. אנשים צריכים לדעת שיש עסק בתחום האירועים שמציע את הייחודיות שלו באזור, ולשם כך מומלץ לעשות שימוש ברשתות החברתיות השונות ובפלטפורמות שהם כמעט חינמיות או חינמיות לגמרי להמונים. רצוי להיעזר במומחים בתחום הדיגיטל כדי להבטיח חשיפה מניבה.