מגזין בידור ופנאי

כל הנושאי הבידור והפנאי החמים ביותר בארץ ובעולם

רוצים להתחרות מול הגדולים? קראו על בניית אתרים

תוכן עניינים

אם הגעתם לפוסט הזה, כנראה שאתם נמצאים בתהליך של בניית אתר עבור העסק שלכם או לפחות חושבים על זה ברצינות. במדריך הקצר הבא תבינו את הקשר שקיים בין בניית אתרים לקידום אתרים, איך צריך לבנות אתר מקצועי ומה יש לבדוק כאשר בוחרים חברה לבנית אתרים.

 

אז למה בכלל אני רוצה לבנות לעסק שלי אתר?

יש לכך המון סיבות ונציג בפניכם כמה מהמרכזיות שלהן. קודם כל אחוז הגולשים שנמצאים ברשת האינטרנט רק עולה כל הזמן. לכן, אם אתה לא שם, אתה לא קיים או מה שבטוח, הרבה פחות קיים. ברגע שאתם בונים לעצמכם אתר אינטרנט, אבל לא סתם אתר אלא אתר מקצועי, אינטואטיבי, ממותג ושיווקי, אתם מייצרים חשיפה טבעית ואורגנית עבור העסק שלכם. אתם שומרים על קשר עם הלקוחות שלכם, אתם מגדילים את החשיפה שלכם, אתם מייצרים הכנסה גבוהה יותר ואתם חוסכים משמעותית בעלויות התפעול משום שכל המידע שקשור אליכם נמצא שם אונליין.

 

מה חשוב לשים לב בבניית אתרים?

קיים קשר ישיר בין בניית האתר שלכם לבין הקידום שלו בשלבים מאוחרים יותר. למעשה, תהליך של בניית אתרים בלי שאנחנו דואגים גם לתהליך מקביל של קידום האתר, לא שווה יותר מדי. הקידום של האתר הוא זה שבעצם יגרום לכך שברגע שגולשים מחפשים מילים או ביטויים או שואלים שאלות הרלוונטיות לעסק שלכם, הם מגיעים לאתר שלכם ולא לאתרים אחרים.  אתרי אינטרנט שלא מקדמים אותם ולא סתם מקדמים אותם, אלא מקדמים אותם על בסיס  אסטרטגיית קידום, נשארים מאחור. קידום האתר כולל בתוכו מגוון רב של תהליכים כמו למשל הטמעת תכנים איכותיים הן בתוך האתר והן דרך אתרים סמכותיים אחרים, הקפדה על כך שעמודי האתר נטענים במהירות, שההיררכיה של האתר נכונה ועוד.

 

קידום ובניית אתרים איך זה עובד?

לגוגל יש עשרות אולי אפילו מאות של קריטריונים שלפיהם הוא בעצם מדרג את האתר שלכם ואז הוא מופיע בתוצאות החיפוש. למשל, ברגע שלאתר שלנו יש תכנים איכותיים, גוגל יודע לזהות את זה באמצעות האלגוריתם שלו משום שככה הגולשים נמצאים באתר שלנו יותר זמן ואז הוא מקבל סוג של נקודות זכות. לעומת זאת שגולשים נוטשים את האתר שלנו מהר, זה פוגע בתוצאות הקידום. עוד קריטריון סופר חשוב בתהליך של בנייה וקידום אתר הוא התאמה של האתר למובייל. כלומר, ברגע שהאתר שלנו מותאם למובייל, הגולשים שנחשפים אליו דרך המובייל מקבלים אתר שנטען מהר, אתר אינטואיטיבי ואז הסיכוי שהם ינטשו אותו יורד. לעומת זאת, אם האתר לא מותאם למובייל והוא נתקע, לא ברור, לא מותאם לצרכים שלהם אז הם יעברו לאתר המתחרה וזה כמובן משהו שהוא לא טוב. למעשה, שמדברים על בניה וקידום אתרים מדובר באחד התחומים הכי מורכבים שקיימים משום שהתחום הזה כל הזמן צועד קדימה, משתנה, מתחדש ועלינו לשים לזה לב ולהיות עם האצבע על הדופק כל הזמן. לכן, ההמלצה שלנו היא לפנות לחברה מקצועית המתמחה בבניית אתר וגם בקידום שלו וכך למעשה אתם משיגים שתי ציפורים במכה אחת.

 

שלבים בתהליך בניה וקידום אתרים

  1. קביעת אופי האתר
  2. אפיון התנהגות הגולשים
  3. החלטה לגבי אילו כלים משתמשים במטרה להניע את הגולשים לפעולה
  4. מחליטים לגבי סוג האתר והמיתוג שלו
  5. בונים אסטרטגיית תוכן והיררכיה לאתר
  6. בונים את האתר בהתאם לאסטרטגיית קידום אורגני ו/או ממומן
  7. מחקר שוק מחקר מילים
  8. אופטימיזציית קוד
  9. אופטימיזציית תוכן
  10. בניית רשת קישורים לאתר
  11. מעקב אחר תוצאות וביצוע שינויים